Aviseringar
Rensa alla

Saker det borde vara dödsstraff på!


Ämnesstartare

Rödingajäveln:

En hel del liberaler och andra individualister/psyksjuka.

Då är de dumma i huvudet.

dekadent:

Varför skulle man vara emot facket till stor del?

Besvarar frågan ändå. [wink]

Tycker att facket är helt värdelösa på att löneförhandla och det vore bättre med en mer individualiserad lönesättning. Om vi skall ta facket på mitt jobb som exempel, så lyckades de under sina "förhandlingar" höja månadslönen med 150 spänn för alla anställda.

Sen kommer facket med lustiga påhitt som att det skall vara olika lönesättning beroende på hur gammal man är. Tar mitt jobb som exempel igen, där man tjänar mer om man är 24 än om man är 20. Det logiska hade ju varit att gå efter hur länge man jobbat på arbetsplatsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Besvarar frågan ändå.

Vad tror du att din lön hade varit utan facket då? Av vad jag kan läsa så vill du förbättra facket, det är rimligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Då är de dumma i huvudet.

Ja. Det är ju en förutsättning för att vara liberal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uppföljare av filmer med nya skådespelare. Artister/andra kändisar som bestämmer sig för att vara skådespelare. Samt remakes av gamla bra filmer med yngre och snyggare "skådespelare" i rollerna. Eller de som gillar filmer endast för att man ska gilla just de filmerna. Okej, nog om film nu.

Folk som har så starka åsikter angående något att de inte kan snacka om annat, och blir sura om man inte håller med.

Personer som lägger timmar på sitt utseende och sedan säger att de bara drog på sig något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Personer som säger att de hatar svensk rap med motiveringen att petter är skitdålig.


   
SvaraCitera

dekadent:

Skriva inlägg på facebook i stil med "nu orkar jag inte mer, jag har gett dig för många chanser blabla" utan att nämna några namn, och när folk undrar vad som har hänt så "orkar inte prata om det"

Usch för dem!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Tycka att damfotboll är precis lika bra som vanlig fotboll, damer är sämre för att de strukturellt diskrimineras av patriarkatet.

Hoppas att ett helt damlag springer över dig mvh

Folk som likställer andras problem med sina egna futtiga som handlar trädgårdsmöblesmatchning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stephsnipple:

Usch för dem!

Erkänn att du har gjort så!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk som dumpar sin katt ute i skogen och tror att den ska klara sig utmärkt "likt sina släktingar lodjuren"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hoppas att ett helt damlag springer över dig mvh

Varför då? Det är ju helt jävla sant din kviga!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Tycka att damfotboll är precis lika bra som vanlig fotboll, damer är sämre för att de strukturellt diskrimineras av patriarkatet.

Word.

Att inte gå iväg med sitt skrikande barn från offentliga platser tills barnet har slutat skrika och därmed avsiktligt irritera alla som blir störda av barnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk som behandlar sina husdjur som bebisar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkasm:

Folk som behandlar sina husdjur som bebisar.

[love]

OnT: Tjejer som blir sura på mig när jag sparkar min katt.. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

arför då? Det är ju helt jävla sant din kviga!!

hahah kviga
nä det behöver det inte vara! du måste alltid kämpa hårdare för att ses som bra om du är tjej, särskilt inom sport


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Vad tror du att din lön hade varit utan facket då? Av vad jag kan läsa så vill du förbättra facket, det är rimligt.

Jag lovar, min lön hade ej kunnat vara lägre. Arbetsgivaren kan ej sätta lönen för lågt för då får han bara oduglig arbetskraft/ingen arbetskraft alls. Men jag tycker att man skall ha mycket större möjlighet att påverka sin lön. Kollektivavtalen gör oftast att arbetsgivaren inte heller orkar bry sig om lön mer än så, du får vad som är enligt avtalet: punkt.

Sen gör säkert facket bra jobb när det gäller arbetsmiljön och dylikt. Men jag tycker de lägger sig i lönesystemet alltför mycket.


   
SvaraCitera