Aviseringar
Rensa alla

saker händer


Ämnesstartare

iosib:

abc

sådär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

godnatt


   
SvaraCitera

Les voleurs:

men det är ju det som är problemet; det är en helt annan social miljö än den jag är van vid, vilket högst förmodligen kommer resultera med att jag gör bort mig. [sad]

Du borde kunna känna av stämningen rätt snabbt. Lyssna mer i början och är de sjysta så har de inga problem med att du är tystlåten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iakttagelser:
- nior och gymnasieettor är mer lika varandra än de senare vill erkänna.
- tysta människor som ser medvetna ut väcker intresse och hittar lätt kompisar ifall de anstränger sig lite.
- första intrycket är överskattat. lär dig slappna av i deras närhet och känn ingen press, så löser det sig med tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

iakttagelser:

[smile]

iosib:

- nior och gymnasieettor är mer lika varandra än de senare vill erkänna.

men miljön på gymnasiet verkar ju vara väldigt olik den på grundskolan, vilket gör en del skillnad, eller?

iosib:

- tysta människor som ser medvetna ut väcker intresse och hittar lätt kompisar ifall de anstränger sig lite.

jo, men när jag ser scenarion framför mig känner jag mig sjukt malplacerad bland gymnasiefolket, känns som att jag bara kommer följa efter henne i någon timme och säga "wow", "coolt" och "ballt" när hon visar mig runt. känns extremt pinsamt av något skäl om hon skulle ställa sig och prata med massa kompisar, liksom vad fan gör jag där?

iosib:

- första intrycket är överskattat. lär dig slappna av i deras närhet och känn ingen press, så löser det sig med tiden.

första intrycket är redan gjort, tror att hon tycker att jag är cool och verkar häftig pga har gjort väldigt bra tidigare intryck. nu känns det som att jag måste hålla hennes förväntningar eller hur man säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför är jag så nervös?
går runt och tänker på vad jag ska ha på mig.... [blush]
gymnasiefolk är alltid så otroligt bra klädda


   
SvaraCitera

Det löser sig, slappna av gosse!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

gymnasiefolk är alltid så otroligt bra klädda

... inte på min skola.
Men min skola suger ju överlag så [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

men miljön på gymnasiet verkar ju vara väldigt olik den på grundskolan, vilket gör en del skillnad, eller?

det är den ofta, men det tar ett tag för människor att förändras i enlighet med sin nya miljö. jag märkte inte av någon förändring hos mig själv förrän en bit in i tvåan. (även då kan man ifrågasätta om det hade med skolan eller med dåtida psykiska besvär att göra.)

Les voleurs:

om hon skulle ställa sig och prata med massa kompisar, liksom vad fan gör jag där?

då hälsar du på dem om tillfälle ges och pratar med dem när/om de pratar med dig. resten av tiden står du med händerna i fickorna och ser söt ut. försök inte vara något du inte är. ingen person med normala förväntningar förutsätter att du är skitcool och avslappnad när du är ensam med personer du inte träffat innan.

du låter rätt lik hur jag var, men det löste sig. det gör det alltid. jag sa nästan inget den första veckan.

Les voleurs:

nu känns det som att jag måste hålla hennes förväntningar eller hur man säger.

hennes förväntningar (eller förutfattade meningar) har, om du nu uppfattar att de finns, redan satt spår i hennes tankar om dig. positiva intryck håller i regel längre än negativa.

men, ja, ta ett djupt andetag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Literatus:

Det löser sig, slappna av gosse!

jo, hoppas det
känner mig ändå trygg hos henne på något sätt

Postorderhoran:

... inte på min skola.
Men min skola suger ju överlag så

seriöst, alla gymnasier jag varit på har varit fulla av otroligt bra klädda och snygga människor.
i och för sig har jag bara varit på två gymnasium.


   
SvaraCitera

Les voleurs:

känner mig ändå trygg hos henne på något sätt

Du ser, där har du någonting att luta dig mot om det skulle bli jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

seriöst, alla gymnasier jag varit på har varit fulla av otroligt bra klädda och snygga människor.
i och för sig har jag bara varit på två gymnasium.

haha.
Går iofs (eller gick) på teknikcollege som hade en egen byggnad där bara dom och bygg var, jag och 2 andra tjejer totalt. Kanju säga att många av dem ej la manken till något speciellt för att klä upp sig till skolan [wink]

trodde dock att nv och andra civiliserade program skulle ha välklädda elever, och de har de till viss del, undantaget de i träningsbyxor.

Känns lite som att vandra runt i en gina tricot-butik. Samt manlig motsvarighet. Blir trött på. Klä dig lite vardagspreppy! inte overdressed men inte sluskigt heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

det är den ofta, men det tar ett tag för människor att förändras i enlighet med sin nya miljö. jag märkte inte av någon förändring hos mig själv förrän en bit in i tvåan. (även då kan man ifrågasätta om det hade med skolan eller med dåtida psykiska besvär att göra.)

men det verkar vara en så annorlunda sammanhållning, verkar som att alla känner varandra och är med varandra. då kommer jag, främlingen, och tränger in i deras slutna cirkel.
"vafan gör han här?"

men nu tänker jag pessimistiskt.

tror//hoppas//tror att de inte kommer ha något problem med mig, jag vet redan att 2 av hennes vänner enligt henne sagt att jag var snygg, vilket känns lite roligt... höh [blush]

iosib:

ingen person med normala förväntningar förutsätter att du är skitcool och avslappnad när du är ensam med personer du inte träffat innan.

jo du har rätt...
men om hon inklusive hennes vänner har skyhöga förväntningar på mig?
blä

iosib:

du låter rätt lik hur jag var, men det löste sig. det gör det alltid. jag sa nästan inget den första veckan.

under första veckan?
menar du första veckan i gymnasiet?
jag ska ju endast få en rundtur typ

iosib:

men, ja, ta ett djupt andetag.

jo...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Literatus:

Du ser, där har du någonting att luta dig mot om det skulle bli jobbigt.

jo

Postorderhoran:

trodde dock att nv och andra civiliserade program skulle ha välklädda elever

naturare är ju jättetråkiga
typ såhär
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

naturare är ju jättetråkiga
typ såhär

ja typ.
"välklädda" och känns precis som manlig motsvarighet för gina tricot.


   
SvaraCitera