Aviseringar
Rensa alla

Saker jag gillar


Ämnesstartare

*Svajig, knastrig, skränig, dov musik, det ger en alldeles underbar känsla av tidsperspektiv och för mitt inre brukar jag få föreställningar om omständigheter och tider då det spelades in, jag ser av någon anledning oftast en gammal gymnastiksal, vet inte varför.

*Svartvita, polariserade, dunkla eller sephiatonade fotografier, särskilt när det är aningen blekt, det visar saker ur en syn som förverkligar sig själv genom att bli vad jag associerar med tiden det togs.

*Super-8. Det absolut perfekta mediet att filma med, kan kolla på vad som helst inspelat med sådan och tycka att det är otroligt vackert, saker kan inte se bättre ut. Förmodligen lite bättre än det faktiskt var. Men jag bibehåller illusionen av att världen faktiskt hade skarpare färger, aningen högre kontrast och var lite kornig.

osv. ni fattar driften


   
Citera
Ämnesetiketter

*Dig
*Många andra
*Mycket annat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du lyssnar på mycket robert johnson då eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

du lyssnar på mycket robert johnson då eller?

Och liknande

Men det behöver inte nödvändigtvis vara sekelgammalt, garageinspelningar från 60-talet är nog vad jag hör mest


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

Svajig, knastrig, skränig, dov musik, det ger en alldeles underbar känsla av tidsperspektiv och för mitt inre brukar jag få föreställningar om omständigheter och tider då det spelades in, jag ser av någon anledning oftast en gammal gymnastiksal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

Och liknande

gött det


   
SvaraCitera