Aviseringar
Rensa alla

saker ni överlevt som barn


Trillade ner för en hög stentrappa när jag var fem. Klarade mig undan med några blåmärken.


   
SvaraCitera

När jag föddes var både jag och morsan nära att dö. Hon löpte större risk att dö än mig. Hon tappade pulsen och andningen men kom tillbaka.
Det resulterade i att jag fick taskigt med luft ett okänt antal tid.
Det + att jag i morsans mage låg och tryckte med huvudet mot morsans beckenben resulterade i födselskada. Min skalle var liksom intryckt, men det läkte senare.
Men, ja. Jag fick ju en hjärnskada.
Även fast än jag själv var nära att dö, följer det mig att morsan också var det. Det plågar mig.

Åkte skridskor med skolan på sjön. Gick hål i isen och jag åkte igenom.
Sedan det har jag aldrig ställt mig på ett par skridskor.

Blivit biten bakom ena örat av en fästing. Det resulterade i att jag förlorade medvetandet. Blev förlamad på halva ansiktet.
Tillbringade då veckor på sjukhus. Vet inte hur länge jag var där. Dag blev natt, natt blev dag.


   
SvaraCitera

Juste, var iofs 14, men hade trimmat min moppe osv. Jag och polarn skille självklart tävla på en raka, sedan rätt var det är så svänger en annan kompis ut med sin moppe rakt ut i vägen och där kommer jag i 90-100km/h ca 10cm ifrån hans bakdäck. Var så sick så reagerade inte ens med inbromsning... 

Åkte ej moppe på tre kvart eftet det, men sen ut igen, geni som man är..


   
SvaraCitera

Har varit nära på att drunkna, det var höga vågor i vattnet då.


   
SvaraCitera

enorm risk att bli skjuten av amerikanska soldater 2003


   
SvaraCitera

Hade epelepsi när jag var liten och jag fick nog det värsta anfall jag någonsin haft.. Jag minns att jag somnade helt utmattad, och vaknade på sjukhuset.. De berättade för mig att jag hade dött.

cyklade även ner för en backe en gång, glömde att cykeln inte hade bromsar o åkte fort rakt in i en stor sten, voltade och landade på marken, och rev upp ett stort hål i magen(ja bokstavligt) på något sätt jag inte minns hur då det gick så fort, landade på asfalten och fick hjärnskakning också på det..

Körde även ut med moppe rakt över vägen en gång, och det kom en bil i full fart. Jag tvärnitade och hann på milimetern stanna innan bilen körde förbi.. Han tutade o var riktigt jävla förbannad på mig.


   
SvaraCitera

bra tråd för övrigt, tkr det är spännande att läsa vad andra råkat ut för och samtidigt veta mer om faror som kan förekomma när man har barn 


   
SvaraCitera

satte handen mot en ugn när jag var typ 2 och höll kvar tills handen brann upp (typ) 

fick en rätt stor gungställning i pannan (5 år)

klättrade i ett träd och grenen jag höll i gick av så ramlade typ 10m men slog i massa grenar på vägen så det var ok : ) (8 år)

höll på att kvävas av krupp några gånger (5-12år)

var 1cm från att bli påkörd av en brandbil i uttryckningshastighet när jag åkte moppe typ..2a gången (13år)

när jag körde moppe utan hjälm på en grusväg i 70km/h så sprang ett rådjur plötsligt ut framför mig, tvärbromsade av reflex och det gick minst sagt åt helvete, ena axeln/armen och ena benet blev typ köttfärs.. (15år)

klättrade på ett brant tak typ 20-30 meter ovanför marken, gick på stelnad snö som var på taket, skulle ta mig till andra sidan och så var det ett takfönster mitt i där det bara var lite tunn is, kom typ halvvägs innan isen släppte under min fot, höll mig kvar på något vänster och gick tillbaka.. asså var typ 4-5cm snölager vid övrigt tak men typ..1cm bräcklig is vid fönstret (16år)

lol


   
SvaraCitera

nästan drunknat i spanien när jag var elva
blev räddad av en badvakt som skällde något galet på mina föräldrar


   
SvaraCitera

höll på att dö som foster ett tag också för jag fick mindre näring än min tvilling


   
SvaraCitera

Dubbelsidig lunginflammation, kraftig blodförgiftning och vattkoppor samtidigt. Det var tider detCool Spenderade två veckor på sjukhus, hade ett par dagars minneslucka pga mycket morfin.

Har också överlevt med ett hjärta som sitter fel, det sitter nämligen mer under armen än där det borde sitta.

Har också bitit av min tunga vid ett tillfälleMycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
bra tråd för övrigt, tkr det är spännande att läsa vad andra råkat ut för och samtidigt veta mer om faror som kan förekomma när man har barn 

thnx, hade dock hoppats på roligare historier :$

space kitty:
satte handen mot en ugn när jag var typ 2 och höll kvar tills handen brann upp (typ) 

men vaaaa 🙁 trodde barn hade mer instinkter än så!!!


   
SvaraCitera

Blivande_japan: men vaaaa 🙁 trodde barn hade mer instinkter än så!!!

aa fattar inte....var/är cp? :O blev kanske paralyserad av det oförberedda eller något.. något med att värme/köldreceptorer fungerar lite annorlunda än smärtreceptorer.. vet inte..skumt hur som helst

tröstar mig med att det aldrig funnit någon typ av motsvarighet till denna händelse under evolutionens gång


   
SvaraCitera

drack vatten ur en fimpburk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space kitty: tröstar mig med att det aldrig funnit någon typ av motsvarighet till denna händelse under evolutionens gång

Mycket glad


   
SvaraCitera