Aviseringar
Rensa alla

Saker som är bra med Ryssland


frukt
Ämnesstartare

Zymba: Sjukt STORT land till ytan ju! Täcker väl en sjundedel av jordens yta? Asballt!

Det finns de som argumenterat för att avsaknaden av vad som kan kallas för naturliga gränser (så som bergskedjor och hav) lett till ett historiskt mönster av expansion (påbörjat under Ivan IV) som i tur krävt intern stabilisering i form av en säkerhetsapparat om makten över de stora ytorna ska ha stannat i samma centrala händer. Två gånger (Napoleon och Hitler) har stora ytor visat sig vara ryssens gräns och försvar, varför många i Kremlin tycker som de gör om EU och NATOs expansion österut.


   
SvaraCitera
frukt
Ämnesstartare

För övrigt dricker ryssarna mer té (tänk samovarer) och är bättre på att stå i kö (tänk "brödkö" i en planerad ekonomi) än britterna, som är världens mest överskattade pissfolk.

Juste de döpte även sin coola 90-talsrymdstation efter deras ord för vad som var typ ett bondekollektiv.

Det enda dåliga jag kan komma på med Ryssland är att det i princip alltid har varit en totalitär stat som förtrycker minoriteter och torterar dissidenter tillförmån för en obildad, xenofobisk, potatisvodkadrickande och bokstavligt talat patriarkal värdegrund. Men det är off topic.


   
SvaraCitera

Kan bara komma på två saker som är bra med Ryssland: 

* dom svenskar som investerade sina sparade slantar i rysk olja- och gasaktier och aktiefonder i slutet av 1990-talet har blivit mång-mång-mång miljonärer eftersom aktierna och fonderna har gått drygt 30x pengarna de senaste åren. HURRA!

* de ryska vargpälsarna är mästerverk. Inget annat land kan sy vargpälsar som ryssarna kan och djurhudarna/pälsen som abvänds är av absolut högsta TOPPKVALITET! HURRA!!


   
SvaraCitera

Var jättekär i en rysk kille när jag gick i fyran. Och kanske femman också. Han hade en blå basker med en flaggpin på min jag. Vill minnas att hans pappa antingen satt fängslad av politiska anledningar i Ryssland eller självmant stannat där. Han var så jävla rolig. Killen alltså. Såg honom för några år sedan på en buss och han såg jättetråkig ut. Lång hade han blivit också. 


   
SvaraCitera
Turbo

Ingenting #FinlandÄrBäst


   
SvaraCitera

de äter konstig mat och ryssen i SatC är sämst

hedervärt


   
SvaraCitera
Kudhos

http://englishrussia.com/

Finns en del coola grejer


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Språket är lite underbart. Nog bland de finaste som finns. På gott och ont har landet även varit källan till flertalet kulturella mästerverk.


   
SvaraCitera

smirnoff


   
SvaraCitera

De har väl en något mindre partisk statlig television än Sverige.


   
SvaraCitera

N.W:
De har väl en något mindre partisk statlig television än Sverige.

TardigRullar ögonenFörvirrad


   
SvaraCitera

Vodka och superba hockeyspelare


   
SvaraCitera
reben

vodka


   
SvaraCitera
reben

fan va orginellt svar


   
SvaraCitera
reben

familjen remmer i rederiet är ryssar. dom dricker röd champagne hela tiden får för mig det är ryskt isf är ju det en bra sak det verkar pul


   
SvaraCitera