Aviseringar
Rensa alla

Saknar liv


Soppatorsk:

Just nu känns det knappt värt att leva.

Känns det värt att inte leva?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Känns det värt att inte leva?

Nej, inget känns värt nånting


   
SvaraCitera

[sad]

Försök att hitta folk utanför skolan som du kan hänga med. Mycket förändras förövrigt när man börjat högstadiet. Passa på att byta skola och klass också.


   
SvaraCitera

Soppatorsk:

Nej, inget känns värt nånting

Bra, då antar jag att du fortsätter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Soppatorsk:

text

Alltså.. Först och främst, måste jag påpeka att du skriver väldigt imponerande, satt och fascinerades igenom all text.
Men i alla fall, jag tycker att du skall hålla ut, tills sommarlovet (som du antagligen får om någon dag, om du inte redan fått det), och sedan i sjuan så byter du skola. Jag förstår om det kanske inte känns lönt, men jag tycker att du borde ge det en chans.
Nu känner jag att jag öppnar mig en hel del, men jag känner igen det du beskriver, i sexan vände det helt i min klass, jag gick ifrån högt upp i populariteten till helt utfryst, för att en tjej i min klass som jag varit jättebra kompis med, som var väldigt högt upp på statuslistan, svek mig. Men jag sökte till en musikskola sommarlovet mellan sexan och sjuan, det är rätt sent att söka skola då, men jag kom ändå in. Och allting blev jättebra då.
Jag säger inte att du måste söka till en musikklass eller så, men om du intresserar dig extra mycket för antingen det eller idrott (jag tror att det är de enda inriktningarna i grundskolan dock), så sök det. Det känns som om det blir en helt annan gemenskap i klassen, i min klass var det helt annorlunda emot de "vanliga" klasserna. Musikeleverna stod varandra mycket närmare än eleverna i de andra klasserna.

Haha, oj, wall of text, men jag hoppas att du ändå läser igenom det, och att det ger dig lite tröst och hopp. Hoppas att det löser sig för dig. [sad][love]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera