Forumet - Salem 2008: Upp till kamp mot nazimarschen

Salem 2008: Upp till kamp mot nazimarschen

4422 0 236
"Den 6 december tänker nazisterna återigen marschera i Salem. Med Salemmarscherna värvar nazisterna nya medlemmar till våldsaktioner. Nazisternas politik är hot och våld, ett våld som ökar om de får stå oemotsagda. Ett våld som det senaste året trappats upp med en rad blodiga attacker på flyktingar, antirasister och hbt-personer. I år har nazister avslöjats med stora vapeninnehav och sprängämnen. Flera nazister har dömts för mordförsök, mordbränder och grov misshandel."
Upp till kamp mot nazistmarschen! Lördag den 6 december, Salem centrum

Nätverket mot Rasism
http://www.nmr.nu

Är det verkligen schysst att hundratals nynazister ska få marschera i Salem?

ÄNDRAT 2008-11-15 17:23

ÄNDRAT 2008-11-15 17:25
Klockan 12:00 börjar det!

Spana också in:

DeathOrGlory:

men att anfall en marsch emot svenskfientligt våld är också töntigt.

Männen bakom marschen mot 'svenskfientlighet'

"Jag har inte kommit hit för att sörja. Jag har inte heller kommit hit för att tala om sorg. Jag har kommit hit för att klargöra att sorgens tid är över och att det totala motståndets tid är inne. Från och med nu. En dag ska vi visa dessa kosmopoliter, liberaler, humanister eller vad helst detta förrädarpack kallar sig för. En dag ska de få svara för sina brott inför folket. Fäders röster befaller dig och gudars vilja leder dig. Låt denna kväll vara avgörande i ditt liv så att du, när den nya dagen gryr, vaknar upp som född på nytt. Född till seger eller död."
Yttrat i ett tal i Salem 2005 av Magnus Söderman från en nynazistisk organisation i.

Sen handlar det inte om något överfall på marschen. Det är en demonstration innan. Sen väljer vissa att stanna kvar. Men det sker i princip inga konfrontationer inne i Salem mellan människor och nynazister.
DeathOrGlory:

Båda är människor med delade åsikter.

Samhället består inte av människor med olika åsikter och sen är det bra med det. Nynazisternas praktik innebär ett faktiskt hot.

Men jag omformulerar mig: Men det sker i princip inga konfrontationer inne i Salem mellan antirasister och nynazister.
etthundrafyrtio:

Men jag omformulerar mig: Men det sker i princip inga konfrontationer inne i Salem mellan antirasister och nynazister.

[y]

etthundrafyrtio:

Nynazisternas praktik innebär ett faktiskt hot.

Ifall man går runt på stan är det mer extrem-vänstern man bör vara rädd för då de utövar mer våld i praktiken. Men sen är det ju ett hot med nazister klädda i kostym med.
Keepdreaming:

Låt dom göra sin grej, så länge inte ni är där blire inget bråk

Det blir det inte oavsett vad. VI på den nationella sidan kommer nämligen aldrig slåss i Salem! Polisen "slåss" inte heller om man använder uttrycket "slåss" rätt. Enda alternativet är alltså att kommunisterna börjar slåss med varandra alternativt att dom slåss mot träd och skyltfönster.

etthundrafyrtio:

Är det verkligen schysst att hundratals nynazister ska få marschera i Salem?

Det ska komma från kommunister och vänsterterrorister [bigsmile] Kom verkligen ur rätt käft.
DeathOrGlory:

Ifall man går runt på stan är det mer extrem-vänstern man bör vara rädd för då de utövar mer våld i praktiken. Men sen är det ju ett hot med nazister klädda i kostym med.

Jag är då inte rädd för våld från vänstern. Är man däremot nynazist så ska man väl vara lite mer orolig.

Grön och Vit:

Det ska komma från kommunister och vänsterterrorister [bigsmile] Kom verkligen ur rätt käft.

Terrorister... Antifa och bin-ladin i samma liga lol...

Nej men allvarlig, jag är inte nazist så vad är problemet?
etthundrafyrtio:

Jag är då inte rädd för våld från vänstern. Är man däremot nynazist så ska man väl vara lite mer orolig.

Vet inte hur du har det men här så började de slå sönder bilar hej vilt då det inte kom några nynazister dit. Kan tilläggas att området som har mängder med olika nationaliteter.
Grön och Vit:

Att du är vänsterextrem och försöker hindra dina meningsmotståndare från att på ett vanligt sätt framföra sina åsikter. Iofs misslyckas ni såklart, dock är ni ändå ett samhällsproblem.

Misslyckas skulle jag inte säga. Radikaliserade ungdomar och ni får stå och frysa. Dessutom så åker vissa av er på stryk innan och efter. Vi upplyser folk om vad marschen egentligen handlar om; att värva folk till den nynazistiska rörelsen. Salemmarschen är känd som nazimarschen. Folk i allmänhet gillar inte nazister.

Ni är ett hot. Det visade ni i Tyskland. Det visade ni i Spanien. Det ni visat även här i Sverige. Attacker på fackligt aktiva, vänsteraktivister, invandrare, handikappade...

DeathOrGlory:

Vet inte hur du har det men här så började de slå sönder bilar hej vilt då det inte kom några nynazister dit. Kan tilläggas att området som har mängder med olika nationaliteter.

Ja det verkar ju lite otaktiskt. Jag har aldrig varit på nån demo där folk börjat ta sönder oskylda människors egendomar. Minns när jag var på en planka-demonstration. Då satte folk klistermärken på rikemansbilarna men lämnade 240-isarna hehe...

------------

FÖR ATT KLARGÖRA!

Nätverkets mot Rasisms marsch är helt ofarlig att gå i och det förekommer inga som helst våldsamheter. Om jag hade barn skulle jag ta med dem dit utan att vara orolig!

FÖR ATT KLARGÖRA!
--------------
etthundrafyrtio:

Ja det verkar ju lite otaktiskt. Jag har aldrig varit på nån demo där folk börjat ta sönder oskylda människors egendomar. Minns när jag var på en planka-demonstration. Då satte folk klistermärken på rikemansbilarna men lämnade 240-isarna hehe...

Ja precis! Därför litar jag inte på någon utav sidorna, dock lite mer på vänstern eftersom att jag har själv varit med där för ett antal år sedan och har vänner som varit/är med.
etthundrafyrtio:

Nätverkets mot Rasisms marsch är helt ofarlig att gå i och det förekommer inga som helst våldsamheter. Om jag hade barn skulle jag ta med dem dit utan att vara orolig!

Din inställning är skrämmande i sig - då du inte har en chans och saknar kontroll om det uppstår kaos och trängsel.

etthundrafyrtio:

Misslyckas skulle jag inte säga. Radikaliserade ungdomar och ni får stå och frysa.

Har bara varit trevligt att få vara där lite längre. Här fryser ingen.

etthundrafyrtio:

Dessutom så åker vissa av er på stryk innan och efter.

Inte alls lika många som får stryk av polisen - På er sida [wink]

etthundrafyrtio:

Folk i allmänhet gillar inte nazister.

Och dom gillar heller inte er.

etthundrafyrtio:

Ni är ett hot. Det visade ni i Tyskland. Det visade ni i Spanien. Det ni visat även här i Sverige.

Liknande kan man skriva om alla politiska ideologier mer eller mindre.