Aviseringar
Rensa alla

Salem 2008: Upp till kamp mot nazimarschen


Ämnesstartare

"Den 6 december tänker nazisterna återigen marschera i Salem. Med Salemmarscherna värvar nazisterna nya medlemmar till våldsaktioner. Nazisternas politik är hot och våld, ett våld som ökar om de får stå oemotsagda. Ett våld som det senaste året trappats upp med en rad blodiga attacker på flyktingar, antirasister och hbt-personer. I år har nazister avslöjats med stora vapeninnehav och sprängämnen. Flera nazister har dömts för mordförsök, mordbränder och grov misshandel."
Upp till kamp mot nazistmarschen! Lördag den 6 december, Salem centrum

Nätverket mot Rasism
http://www.nmr.nu

Är det verkligen schysst att hundratals nynazister ska få marschera i Salem?

ÄNDRAT 2008-11-15 17:23

ÄNDRAT 2008-11-15 17:25
Klockan 12:00 börjar det!


   
Citera
Ämnesstartare

[party]


   
SvaraCitera

bliiiir! har inte hört så mycket från våran sida bara...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker marschen är rätt töntig, svenskfientligt våld är töntigt, men att anfall en marsch emot svenskfientligt våld är också töntigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

etthundrafyrtio:

Den 6 december tänker nazisterna återigen marschera i Salem

Låt dom göra sin grej, så länge inte ni är där blire inget bråk[y]


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

svenskfientligt

att använda det ordet är om något extremt töntigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

att använda det ordet är om något extremt töntigt.

Varför då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

att använda det ordet är om något extremt töntigt.

Det är töntigt att det ska behöva finnas, likadant som att det finns invandrarfientligt våld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

men att anfall en marsch emot svenskfientligt våld är också töntigt.

Männen bakom marschen mot 'svenskfientlighet'

"Jag har inte kommit hit för att sörja. Jag har inte heller kommit hit för att tala om sorg. Jag har kommit hit för att klargöra att sorgens tid är över och att det totala motståndets tid är inne. Från och med nu. En dag ska vi visa dessa kosmopoliter, liberaler, humanister eller vad helst detta förrädarpack kallar sig för. En dag ska de få svara för sina brott inför folket. Fäders röster befaller dig och gudars vilja leder dig. Låt denna kväll vara avgörande i ditt liv så att du, när den nya dagen gryr, vaknar upp som född på nytt. Född till seger eller död."
Yttrat i ett tal i Salem 2005 av Magnus Söderman från en nynazistisk organisation i.

Sen handlar det inte om något överfall på marschen. Det är en demonstration innan. Sen väljer vissa att stanna kvar. Men det sker i princip inga konfrontationer inne i Salem mellan människor och nynazister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

etthundrafyrtio:

mellan människor och nynazister.

Båda är människor med delade åsikter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Båda är människor med delade åsikter.

Samhället består inte av människor med olika åsikter och sen är det bra med det. Nynazisternas praktik innebär ett faktiskt hot.

Men jag omformulerar mig: Men det sker i princip inga konfrontationer inne i Salem mellan antirasister och nynazister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

etthundrafyrtio:

Men jag omformulerar mig: Men det sker i princip inga konfrontationer inne i Salem mellan antirasister och nynazister.

[y]

etthundrafyrtio:

Nynazisternas praktik innebär ett faktiskt hot.

Ifall man går runt på stan är det mer extrem-vänstern man bör vara rädd för då de utövar mer våld i praktiken. Men sen är det ju ett hot med nazister klädda i kostym med.


   
SvaraCitera

etthundrafyrtio:

Är det verkligen schysst att hundratals nynazister ska få marschera i Salem?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Keepdreaming:

Låt dom göra sin grej, så länge inte ni är där blire inget bråk

Det blir det inte oavsett vad. VI på den nationella sidan kommer nämligen aldrig slåss i Salem! Polisen "slåss" inte heller om man använder uttrycket "slåss" rätt. Enda alternativet är alltså att kommunisterna börjar slåss med varandra alternativt att dom slåss mot träd och skyltfönster.

etthundrafyrtio:

Är det verkligen schysst att hundratals nynazister ska få marschera i Salem?

Det ska komma från kommunister och vänsterterrorister [bigsmile] Kom verkligen ur rätt käft.


   
SvaraCitera