Aviseringar
Rensa alla

Samhäll eller Natur?


Ämnesstartare

Önskar råd.

Jag är en tjej som går i nian och står inför gymnasieval. Jag väljer mellan SP och NV. Jag fick G i engelska o svenska, MVG i matte och NO, fick VG i SO.

Tackar i så fall.[smile]


   
Citera

De som går natur är mycket bättre än de som går samhälle, bara så att du vet [cute]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Enligt min erfarenhet [zzz]


   
SvaraCitera

naturare är smartare än samhällsare, samhällsare har sällan någon vettig framtid famför sig.


   
SvaraCitera
Sned
 Sned

Faktiskt så skulle jag rekommendera Naturvetenskapligt, hur mycket jag än hatar det just nu. Med tanke på vilka ämnen det verkar gå bra för dig i så är det också det självklara valet, och liksom allmänt så ger det helt andra förutsättningar än SP gör.


   
SvaraCitera

Vi samhällare kanske är stendumma översittare utan framtid, men vi är, iallafall på min skola, snyggare än naturarna.[badgrin][cool]


   
SvaraCitera

grejen är att de flesta bara gått 1 linje så hur ska vi veta vilket som är bäst [sad]
Jag gick natur och kan inte tänka mej nåt annat eller
men bara du vet vad du vill syssla med


   
SvaraCitera
Sned
 Sned

Lille_Marx:

Vi samhällare kanske är stendumma översittare utan framtid, men vi är, iallafall på min skola, snyggare än naturarna.

Tyvärr så stämmer det. [sad] Fast samtidigt så är det mycket härligare att kunna få se ut om en apa om man vill! [y]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tickstart:

grejen är att de flesta bara gått 1 linje

Gått estet cirka 4 månader, samhälle några dagar och natur resten av tiden. Så lyssna på mig, jag är besvisligen bäst!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fundera på vad du vill bli i framtiden och välj utifrån det. Jag gick natur och ångrar det som fan, valde det bara för att jag inte visste vad jag ville bli. Bättre att gå nån praktiskt linje i så fall om man inte vet vad man vill bli, man kan alltid välja till ämnen under skolans gång om man nu kommer på andra tankar eller plugga in det sen.

Mitt ex gick estetisk linje men kunde ändå bli advokat sen om hon ville.


   
SvaraCitera

Sned:

Tyvärr så stämmer det. Fast samtidigt så är det mycket härligare att kunna få se ut om en apa om man vill!

Du är en snäll o fin person[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ProMaster_86:

Fundera på vad du vill bli i framtiden och välj utifrån det. Jag gick natur och ångrar det som fan, valde det bara för att jag inte visste vad jag ville bli.

Jag vet inte vad vill jag bli i framtiden heller....Jag drömaar om allt...ex..författare...psykolog...elller syssla med ekonomi....

i alla fall, jag är intresserad av allt...


   
SvaraCitera

Ending Jon:

De som går natur är mycket bättre än de som går samhälle, bara så att du vet [cute]

Ending Jon:

Enligt min erfarenhet [zzz]

Anarkandi:

naturare är smartare än samhällsare, samhällsare har sällan någon vettig framtid famför sig.

instämmer helt![bigcheers]

Dold text: så ni går också natur..?[party][love]


   
SvaraCitera

Lille_Marx:

Vi samhällare kanske är stendumma översittare utan framtid, men vi är, iallafall på min skola, snyggare än naturarna.

hm, fast vi personligen räknas kanske inte in där. [shake]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Dold text

Nej, går samhälle ;/


   
SvaraCitera

Är du intresserad av politik, människors beteenden, historia och kultur - välj sam. Vill du sitta och stirra på en betongvägg (dvs mattetal) - välj natur. Samelever är ofta djupare (psykologiskt) än naturare. [wink]


   
SvaraCitera

Teknik [y] Roligare än natur och smartare än sp [bigcheers]


   
SvaraCitera