Aviseringar
Rensa alla

samhället är ANPASSAT för folk runt 180 cm


b1son
Ämnesstartare

sant/falskt?
diskutera


   
Citera

böghög: sant

Ja det skulle jag säga. Överlag.


   
SvaraCitera
lax
 lax

isola: Ja det skulle jag säga. Överlag.

varför?


   
SvaraCitera

lax:

varför?

pga får ofta be folk att ta ned grejer åt mig, ställa mig på stolar, ställa mig lite på tå etc. och då är jag ändå inte så kort.


   
SvaraCitera
lax
 lax

isola: pga får ofta be folk att ta ned grejer åt mig, ställa mig på stolar, ställa mig lite på tå etc. och då är jag ändå inte så kort.

gällande vad? komma upp på bussen? ta kaffe på cafe? 
om det är hyllplan så finns det ju varor allra längst ned vilket kan tyda på att samhället är anpassat för människor lika långa som ett A4, kort- eller långsida.


   
SvaraCitera
b1son
Ämnesstartare

lax:

gällande vad? komma upp på bussen? ta kaffe på cafe? 
om det är hyllplan så finns det ju varor allra längst ned vilket kan tyda på att samhället är anpassat för människor lika långa som ett A4, kort- eller långsida.

är ju lite lättare att böja sig ner än att hoppa eller klättra upp kan man ju tycka


   
SvaraCitera

lax:

gällande vad? komma upp på bussen? ta kaffe på cafe? 
om det är hyllplan så finns det ju varor allra längst ned vilket kan tyda på att samhället är anpassat för människor lika långa som ett A4, kort- eller långsida.

Ja ibland finns saker även i golvhöjd och då kan också barn och folk i rullstol nå utan hjälp men det tillhör ej vanligheten


   
SvaraCitera

175 känns rimligare


   
SvaraCitera
b1son
Ämnesstartare

Exodus:
175 känns rimligare

varför


   
SvaraCitera
lax
 lax

böghög: är ju lite lättare att böja sig ner än att hoppa eller klättra upp kan man ju tycka

du kanske inte är en äldre man i 180-längden med rygg- och knäproblem. good for you!

isola: Ja ibland finns saker även i golvhöjd och då kan också barn och folk i rullstol nå utan hjälp men det tillhör ej vanligheten

tillhör det ej vanligheten för ica att ha varor från topp till tå?


   
SvaraCitera

nej, köksbänkar och handfat är ju typ för folk runt 150cm. 


   
SvaraCitera

känns dvärganpassat 


   
SvaraCitera

böghög:

varför

Är ca 171 och tycker min längd funkar utmärkt


   
SvaraCitera

lax:

du kanske inte är en äldre man i 180-längden med rygg- och knäproblem. good for you!

tillhör det ej vanligheten för ica att ha varor från topp till tå?

nej det är oftast inte samma saker från golv till tak, vilket gör att långa alltid når det de ska ha medan korta inte gör det


   
SvaraCitera

isola:

nej det är oftast inte samma saker från golv till tak, vilket gör att långa alltid når det de ska ha medan korta inte gör det

Längst nere har dom mat och städgrejer. Högst uppe har de arbetsverktyg 


   
SvaraCitera