Aviseringar
Rensa alla

Samhällsidealen - överensstämmer verkligheten?


Ämnesstartare

Hej! Jag är en gymnasieelev som jobbar med en undersökning om kön. Jag valde att jämföra samhällets idealer med verkligheten. För att få fram underlägg för jämförelse så har jag gjort en enkät, som jag skulle vara väldigt tacksam om ni ville fylla i. Länken till enkäten kommer att finnas med i detta inlägg. Tack på förhand!

Länk: 


   
Citera

Tycker att svaren var för enkla. Har ingen relation med min far då kan inte svara på de frågorna. Kunde inte svara på många frågor så struntade i att skicka in någonting. Mer alternativ rekommenderas. Eller mindre frågor. Eller enklare frågor som kan svaras av flera människor.

Vad menar du? 32
Screenshot_20160502-145804.png


   
SvaraCitera

jobbigt med enkäter för de finns aldrig svarsalternativ som räcker till och när de är både och på en fråga så måste man ta något som inte stämmer..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MaximusPrime:
Tycker att svaren var för enkla. Har ingen relation med min far då kan inte svara på de frågorna. Kunde inte svara på många frågor så struntade i att skicka in någonting. Mer alternativ rekommenderas. Eller mindre frågor. Eller enklare frågor som kan svaras av flera människor.

Vad menar du? 32
Screenshot_20160502-145804.png

Tack för din insats, eftersom jag var tvungen att snäva till svaren så mycket som möjligt så är detta resultatet. 
32. Att du för göra som du vill så länge du inte begår brott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
jobbigt med enkäter för de finns aldrig svarsalternativ som räcker till och när de är både och på en fråga så måste man ta något som inte stämmer..

Håller med om detta, däremot så skulle ett svarsalternativ med "beror på" vara svårare att hantera vid diskussion mm. 


   
SvaraCitera

Svarsalternativen är ytterst begränsande, det bör åtminstone finnas ett mellanting för frågor som man inte har någon erfarenhet om eller har tänkt på. Annars är risken att det blir en väldigt stor felkälla (speciellt när alla frågor är obligatoriska).

För min del reagerade jag på det starkt på de här frågorna:

r1J96gN.png

Vad gäller 11. så är det i princip 50/50, ingenting som jag har funderat över. Men det finns ju även folk som har begränsad eller ingen kontakt alls med sina pappor.
Vad gäller 12-14 så har jag aldrig haft en partner och jag har ingen aning om hur det skulle bli med en eventuell partner.

Ge antingen ett mellanting eller låt oss åtminstone skippa frågor.


   
SvaraCitera

Questioning:

Håller med om detta, däremot så skulle ett svarsalternativ med "beror på" vara svårare att hantera vid diskussion mm. 

ja och så skulle ja vilja ha ibland/ibland inte på vissa kanske inte just i denna då men ah, alldeles för ofta som man inte har de rätta svaret man vill ge


   
SvaraCitera