Aviseringar
Rensa alla

samhällsklyftor


Ämnesstartare

Image

vad är det för klyftor som sossarna och vänstern pratar om hela tiden?! man väljer ju fortfarande hur mycket man jobbar och hur mycket man då vill tjäna??!


   
Citera

Du pratade ju nyss om hur Sverige inte hade några arbetstillfällen... [bigsmile]


   
SvaraCitera

jaså


   
SvaraCitera

åhfan, göttans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Du pratade ju nyss om hur Sverige inte hade några arbetstillfällen...

gjorde jag väl inte. bara att det inte finns jobb för människor som är traumatiserade och inte kan språket.
arbetslösheten har mycket att göra med lathet och då sätter man bara piskan på folk så dom lyfter på arslet!


   
SvaraCitera

Du är inte en direkt bildad människa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Du är inte en direkt bildad människa.

PÅ VILKET SÄTT DÅ? vill man ha ett jobb så finns det nått som hittar att starta eget också. e man kreativ och engagerad lyckas man bättre än människor som sitter i tron på att någon ska komma och ge en ett jobb


   
SvaraCitera

angel_dead:

gjorde jag väl inte. bara att det inte finns jobb för människor som är traumatiserade och inte kan språket.

Du sa ju att vi inte kunde ta hand om oss själva... [shake]


   
SvaraCitera

angel_dead:

e man kreativ och engagerad lyckas man bättre än människor som sitter i tron på att någon ska komma och ge en ett jobb

Det jag syftade på var att du vid tidigare tillfällen har beskrivit just invandrare och flyktingar på det sätt som beskrivs här ovan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Du sa ju att vi kunde ta hand om oss själva...

vilka kan ta hand om sig själva?
asså en sak att vi kan ta hand om oss själva än annan sak att folk gör det också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Det jag syftade på var att du vid tidigare tillfällen har beskrivit just invandrare och flyktingar på det sätt som beskrivs här ovan.

så då ska vi få in fler sånna menar du?!


   
SvaraCitera

angel_dead:

asså en sak att vi kan ta hand om oss själva än annan sak att folk gör det också.

Du vet att vi är mitt i den värsta ekonomiska krisen sen 30-talet va?
Och om alla Svenskar skulle försöka starta företag skulle det bli naturligt urval och konkurser så det bara small om det. Alla är inte födda entreprenörer förstår du. [tired]


   
SvaraCitera

angel_dead:

så då ska vi få in fler sånna menar du?!

Alla är inte sådana, det är därför jag sa som jag sade från början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Du vet att vi är mitt i den värsta ekonomiska krisen sen 30-talet va?
Och om alla Svenskar skulle försöka starta företag skulle det bli naturligt urval och konkurser så det bara small om det. Alla är inte födda entreprenörer förstår du.

nej men man kan ju försöka någonting. liksom i byhålorna som dom säger e så vackra områden? där bruken läggs ner? gör en bra affärside och ta hit turister istället`? folk valfärdas ju varje år till någon liten håla i norrland för vårt unika ishotell. liksom folk från hela världen och betalar en jävla massa pengar.

folk har bara brist på fantasi lr nått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Alla är inte sådana, det är därför jag sa som jag sade från början.

att flyktingar inte kan jobba?


   
SvaraCitera