Aviseringar
Rensa alla

Samhällsproblem?


Ämnesstartare

Vi ska göra en redovisning om ett samhällsproblem då vi fått välja ett problem som vi tycker är viktigt att ta upp.
Jag har valt mobbning då jag tycker att det är ett väldigt bortprioriterat samhällsproblem.
Vad för samhällsproblem tycker ni är "viktigast"? Bara lite nyfiken på vad andra tycker!


   
Citera
Ämnesstartare

Överbelastning av ekologin och överbefolkning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fattigdom, Folkpartiet och jag inte får en miljon varje sekund i 1000år Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljön tycker jag är ett stort sammhällsproblem. Ett globalt problem. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kapitalism och patriarkat. Ungefär så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing: Folkpartiet


   
SvaraCitera

Djurplågeri


   
SvaraCitera

Politisk korrekthet ,feminism, mångkultur och den nuvarande invandringspolitikern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mobbning, alkoholmissbruk, missbruk, ätstörningar, ungdomsarbetslöshet, arbetslöshet, depression, psykisk ohälsa, djurplågeri, självskadebeteende, missbrukande föräldrar, våld i hemmet, spice, droger, snatteri, alkohol, "media"


   
SvaraCitera

Psykiska problem, droger, arbetslöshet samt avsaknad av både objektiv och grävande journalistik


   
SvaraCitera

Tycker det är intressant att Sverige inte har någon lagstadgad minimilön utan endast att avtal har minimilön. Det är enl. mig ett problem.


   
SvaraCitera
Laila

feminism, rasism, förtryck, invandrarspolitiken


   
SvaraCitera

Morgonstjärna:
Överbelastning av ekologin och överbefolkning

+1

rogernw:
Miljön tycker jag är ett stort sammhällsproblem. Ett globalt problem. 

+1 Du menar väl miljöförstöring Blink

tjabbatjenahallå:
mobbning, alkoholmissbruk, missbruk, ätstörningar, ungdomsarbetslöshet, arbetslöshet, depression, psykisk ohälsa, djurplågeri, självskadebeteende, missbrukande föräldrar, våld i hemmet, spice, droger, snatteri, alkohol, "media"

+1
 Bra, du tar upp många av de problem som finns i samhället.
Dock så kommer alkoholmissbruk och drogmissbruk alltid att finnas men givetvis ska det motarbetas så långt som det går.

Ruttenfisk:
Psykiska problem, droger, arbetslöshet samt avsaknad av både objektiv och grävande journalistik

+1
 Håller med dig på allt och speciellt på psykiska problem, droger är en svårknäckt nöt då unga kommer alltid att vilja pröva och kriminella kommer alltid att lura i folk att ta någon drog, Objektiv och grävande journalistik är något mycket viktigt som det känns som det är lite av men vi har det någotsånär i Sverige, USA skulle behöva en del objektiv och grävande journalistisk!

dunderhonung:
Tycker det är intressant att Sverige inte har någon lagstadgad minimilön utan endast att avtal har minimilön. Det är enl. mig ett problem.

+1 Vi måste bekämpa fattigdomen, det är pinsamt att vi har fattiga i Sverige som inte får den hjälp de behöver och vi som är ett så rikt land. Ingen invånare borde behöva vara i den Situationen i ett land som Sverige (också världen över).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:
+1 Du menar väl miljöförstöring Blink

Tror inte det, eller nu blir jag förvirrad Blink.
Så som vi behandlar miljön idag är ett samhällsproblem, ett globalt problem, menar jag Galen


   
SvaraCitera
Goldar

Skatt


   
SvaraCitera