Aviseringar
Rensa alla

Samhällsproblem?


rogernw:

Tror inte det, eller nu blir jag förvirrad Blink.
Så som vi behandlar miljön idag är ett samhällsproblem, ett globalt problem, menar jag Galen

Jag menade att det var miljöförstöring som var problemet inte själva miljön Blink
Så sant som det är sagt, det är vidrigt hur vi människor (dock inte i Sverige speciellt mycket) behandlar vår moder jord! Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Jag menade att det var miljöförstöring som var problemet inte själva miljön Blink
Så sant som det är sagt, det är vidrigt hur vi människor (dock inte i Sverige speciellt mycket) behandlar vår moder jord! Ledsen

Precis, Blink.
Sverige är ändå en av dom bästa, hur USA, Kina med mera behandlar får jord är förjävligt... 🙁


   
SvaraCitera

rogernw:

Precis, Blink.
Sverige är ändå en av dom bästa, hur USA, Kina med mera behandlar får jord är förjävligt... 🙁

ah! Glad
Så är det, ah, jag förstår inte hur de tänker ibland alltså! Ledsen... Ah nä de tänker ju inte alls Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att det inte finns en tydlig utfart från netto i hallsberg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

ah! Glad
Så är det, ah, jag förstår inte hur de tänker ibland alltså! Ledsen... Ah nä de tänker ju inte alls Galen

Frågan är om dom ens har något att tänka med.. 🙁 Galen


   
SvaraCitera

rogernw:

Frågan är om dom ens har något att tänka med.. 🙁 Galen

Ja, förmodligen så har de ju det men de bryr sig ju bara om att tjäna pengar (tack vare kinas kolgruvor så har ett par hundra miljoner kommit ur fattigdomen men sedan så kommer det andra problem som betyder mer än pengar) Samma är det med USA, det som de tjänar kan man väl säga blir kompensation för de naturkatastrofer som kommer efteråt, dock så kan det aldrig räcka till. (förlåt om det blir en lång text utan en punk när det borde vara minst en punkt till).
Är trött nu så det är därför som det blir längre och kanske lite felaktigt. Ska sova nu, godnatt RogernW! Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Ja, förmodligen så har de ju det men de bryr sig ju bara om att tjäna pengar (tack vare kinas kolgruvor så har ett par hundra miljoner kommit ur fattigdomen men sedan så kommer det andra problem som betyder mer än pengar) Samma är det med USA, det som de tjänar kan man väl säga blir kompensation för de naturkatastrofer som kommer efteråt, dock så kan det aldrig räcka till. (förlåt om det blir en lång text utan en punk när det borde vara minst en punkt till).
Är trött nu så det är därför som det blir längre och kanske lite felaktigt. Ska sova nu, godnatt RogernW! Glad

Dock så måste man tänka hållbart, tänka imorgon också och inte för dagen bara :). 
Godnatt påre Glad.


   
SvaraCitera

rogernw:

Dock så måste man tänka hållbart, tänka imorgon också och inte för dagen bara :). 
Godnatt påre Glad.

Ja, och det tråkiga är ju att de flesta av världens ledare inte gör just det!
Tack du Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Ja, och det tråkiga är ju att de flesta av världens ledare inte gör just det!
Tack du Glad

Ja, om man ändå kunde få dom att tänka om, tänka rätt alltså!. Då kanske vi inte skulle ha en del av alla problem vi har idag.
Glad


   
SvaraCitera

rogernw:

Ja, om man ändå kunde få dom att tänka om, tänka rätt alltså!. Då kanske vi inte skulle ha en del av alla problem vi har idag.
Glad

Ja, det hade vart bra, dock så tror jag att det är bättre att vända sig till folket än till ledarna då ledarna inte brukar lyssna men folket gör det!
Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Ja, det hade vart bra, dock så tror jag att det är bättre att vända sig till folket än till ledarna då ledarna inte brukar lyssna men folket gör det!
Glad

Lyssnar folket och förstår så kan man få ledarna att tycka detsamma kanske Glad


   
SvaraCitera

rogernw:

Lyssnar folket och förstår så kan man få ledarna att tycka detsamma kanske Glad

Ja, förr eller senare! Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Kapitalism och patriarkat. Ungefär så.

Och rasism förstås, går inte riktigt in där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Ja, förr eller senare! Glad

Ja!
Hare gött Glad


   
SvaraCitera

rogernw:

Ja!
Hare gött Glad

Ja, Du med! Glad


   
SvaraCitera