Aviseringar
Rensa alla

Samhällsprogrammet eller Naturvetenskapsprogrammet.


Ämnesstartare

Hej ,en dum fråga kanske men, vilket program ska man välja om man gillar Geografi och att resa ?

då menar jag alltså linjen samt inriktningen..

P.S läser man mer matte i SP än NP ?

serriösa svara tack ! [y] ( P.S vi har ingen SYO att fråga i skolan nu...)


   
Citera
Ämnesstartare

jag vet inte, men tänk på att ditt val kommer att vara fruktansvärt livsavgörandee och ha väldigt stor inverkan på hur ditt fortsatta liv kommer att se ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Riiikard:

P.S läser man mer matte i SP än NP ?

Nej. Naturprogrammet innehåller mycket mer obligatorisk matte än samhällsprogrammet.

Geografi läser man för övrigt bara som obligatorisk kurs på SP-programmet. Men häng inte upp dig på det, för man kan bara läsa maximalt 150 p geografi oavsett program.


   
SvaraCitera
Kudhos

Det är mer matte i naturvetenskapligt program.
Men som sagt, du har geografi i samhälle.
Och resa får man hursomhlest göra efter skolan. För varför skulle man resa?
kanske språkresa.
annars, nja..


   
SvaraCitera

Turism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tack alla så länge


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

jag vet inte, men tänk på att ditt val kommer att vara fruktansvärt livsavgörandee och ha väldigt stor inverkan på hur ditt fortsatta liv kommer att se ut.

Hjäälp är de så Viktigt.. fan du skräms, nu får jag ångest [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Riiikard:

fan du skräms, nu får jag ångest [cry]

jag säger bara sanningen[no-no] och tänka alla jättebra klasskompisar, som kanske kommer bli dina vänner för livet. men som du aldrig ens kommer att träffa om du väljer fel linje[no-no]


   
SvaraCitera

Riiikard:

Hjäälp är de så Viktigt.. fan du skräms, nu får jag ångest

alltså, det är ju på sätt och vis avgörande för ditt liv. men du kan ju faktiskt byta skola om det inte känns bra 🙂 ta det Rikard sa med en liten nypa salt så äre bra.


   
SvaraCitera

tizian:

ta det Rikard sa med en liten nypa salt så äre bra.

menar ju förstås det potatis_per sa, my mistake.


   
SvaraCitera

SP. helt klart , slår natur så hårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

men tänk på att ditt val kommer att vara fruktansvärt livsavgörandee och ha väldigt stor inverkan på hur ditt fortsatta liv kommer att se ut.

Den som tror att gymnasiet har någon form av livsavgörande funktion bör tänka om. Gymnasiet är av en otroligt liten betydelse för ens framtida liv, liksom att dagen då man tar studenten är någon form av vändpunkt eller att det är då livet börjar. Så spännande är det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irrelevante:

Den som tror att gymnasiet har någon form av livsavgörande funktion bör tänka om.

men baaah, jag försöker ju bara ge honom beslutsångest hallå[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Riiikard:

Hej ,en dum fråga kanske men, vilket program ska man välja om man gillar Geografi och att resa ?

På min skola får sp klasserna resa mycket.
De som läser en nån kurs om rasism får åka till polen och kolla på koncentrationsläger osv.
Samhäll-nationell får åka till englad och tyskland.
De som läser språk får åka till respektive land och en samhällklass ska åka två veckor till Afrika snart. ^^


   
SvaraCitera

mer matte på natur än SP...

Geografi A samt B läser man på samhäll - finns inga andra geografikurser - kan du läsa på individuellt val...


   
SvaraCitera