Aviseringar
Rensa alla

Samlingstrådarna har gått för långt!


Ämnesstartare

Samlingstrådar länkas jämt och ständigt av moderatorerna nu för tiden och trådar låses för att det istället finns en samlingstråd som berör ämnet.
Det är ju inget fel med samlingstrådar för en lång diskussion som byter plats till ständigt nya trådar, säg sd-tråden som exempel. Inte heller för FAQ-funktion.
Men annars är det ju bara opraktiskt. Man får svårare att få svar på sina frågor i en större samlingstråd då man får färre läsare och inte lika snabba svar, inte heller lika personliga sådana, vilket inte är så bra för trådar som handlar om frågor från oroliga eller de som behöver stöd för att de mår psykiskt dåligt, osv. Om man söker svar på en enskild fråga så är det mycket smidigare om denna behandlas i en egen tråd.

Dessutom länkas samlingstrådar till frågor som inte alls hör till typiska FAQ för vissa ämnen.
Detta är ett nytt fenomen på ungdomar.se, och jag tycker det är dåligt.

Eftersom denna tråd berör ett enskilt fenomen och ligger i forumet synpunkter så är det inte läge att låsa den och länka mig till en samlingstråd för synpunkter på moderering, tack!


   
Citera
Ämnesstartare

Ja, exakt. Samlingstrådarna ignoreras lättare än nya färska trådar. Sedan är det väldigt oeffektivt att få snabbt tips om saker i typ filmtipsartråden. Tycker de borde tas bort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Sedan är det väldigt oeffektivt att få snabbt tips om saker i typ filmtipsartråden.

Jag förstår inte funktionen med ett filmforum om man ska ha en samlingstråd för filmtips!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, vissa samlingstrådar är ju bra, tex den nya om mattehjälp då det jämt och ständigt skapas nya trådar om ETT litet tal. Men vissa kan jag hålla med om att dom är onödiga och irriterande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

tycker överhuvudtaget den här sidan har för lite oordning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Tycker samlingstrådar är bra, men det har blivit för mycket nu faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä just det. Trådlåst, finns redan tråd: http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=297251&page=1#11044869


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

</3


   
SvaraCitera
Åtta

Filmforumet står inför en ommöblering där flertalet klistrade trådar (varav många är samlingstrådar) kommer att försvinna.

Jag har personligen ingenting emot samlingstrådar så länge de fyller en funktion. Vi behöver t.ex. inte hundrafjorton "är jag gravid?"-trådar. Alltså är det bättre att ha en samlingstråd med en FAQ, så slipper man att forumet övertas av liknande trådar. Samma sak gäller t.ex. den nyskapade mattetråden i Skola och Jobb. Jag vet inte om det redan skett eller om det kommer hända snart, men läxhjälpstråden kommer då att gå i graven, och eventuellt ersättas av samlingstrådar för frågor där varje frågeställning är väldigt lik andra (mest uppenbara exemplet är då frågor rörande mattetal).

Men i övrigt så håller jag med dig. Samlingstrådar är bra då de minskar antalet identiska trådar, eller då de kan innehålla någon typ av FAQ gällande ett specifikt ämne. Fyller de inte den funktionen så kan de oftas tas bort.

Är det någon samlingstråd som ni tycker är onödig får ni gärna anmäla den och i anmälningen motivera varför den är onödig, så kan vi ta upp det i modforumet och sedan eventuellt ta bort tråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Snart finns där bara en tråd i varje forum


   
SvaraCitera