Aviseringar
Rensa alla

Samlingstrådarna har gått för långt!


Ämnesstartare

Åtta:

Är det någon samlingstråd som ni tycker är onödig får ni gärna anmäla den och i anmälningen motivera varför den är onödig, så kan vi ta upp det i modforumet och sedan eventuellt ta bort tråden.

Ofta är det inte samlingstråden i sig utan användandet av dem som är snurrigt. Tex länkades en samlingstråd för mens när någon frågade om bruna flytningar kunde vara ett tecken på graviditet. Men till saken hör att hon inte bara undrade denna fråga, utan ville ha sitt eget fall bedömt utifrån att hon även tagit dagen-efter-piller X dagar efter ett samlag som var för X dagar sedan. Det är ju sådana trådar som kropp och hälsa-delen ska vara till för! Med samlingstrådar får man inte individuella svar på samma sätt.

Om någon efterfrågar dokumentärer på filmforumet så länkas den till en samlingstråd för filmtips i allmänhet. Om det funkar på så sätt kommer det som marmoth säger snart finnas en tråd i varje forum som är en samlingstråd för forumdelens alla frågor.

Det går ju inte att anmäla vid varje tillfälle sånt sker, utan ni behöver snarare skapa en policy för vad som är en vettig anledning att länka till samlingstråd och inte. Anledningen ska inte vara att samlingstråden finns.

FAQ-funktion tycker jag är den enda riktigt vettiga anledningen till samlingstrådar. Klassiska frågor kan ställas i tråden och sedan infogas i det första inläggets FAQ.
Att fråga om graviditetstecken kan höra till FAQ, samtidigt som det ibland finns flera omständigheter än tolkning av graviditetstecken i sig som inte kommer fram.
Akuta frågor i en samlingstråd får dessutom långsammare och färre svar. När det gäller sådant kanske man dessutom kan göra vissa undantag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

*orkar ej läsa vad andra skrivit*

Det känns som det är låg aktivitet i samlingstrådarna och att de som har frågor inte får svar. Visst, det kan ju vara lite irriterande med massa trådar om liknande ämnen men tror tydligen finns ett behov och det är nog trevligare för de som skapar trådarna att få nya/egna svar.

Speciellt i "filmtipstråden", hatar den. Speciellt när man vill ha snabba svar, åhh [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Skitirriterande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns självklart tillfällen där samlingstrådar/FAQ'er är önskvärda. Så man till exempel slipper 750 trådar om att min windowsdator har fått virus från msn. Men tanken är ju inte att de ska skapa frustration, utan ordning och reda och faktist underlätta.

Precis som Åtta sa så kommer det att ses över. I dator/it-forumet har vi några FAQ'er och det funkar bra som jag upplever det.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Ja (Du röstade på detta alternativ)
96.0% (24 st)

Nej
4.0% (1 st)

Så jävla dumt att tro att en tråd skulle räcka för att tillfredsställa allas behov. Det är inte ofta jag ens bryr mig om att läsa samlingstrådar. De är för ospecifika för att väcka någon form av intresse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Älskar dem.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Håller med TS.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag kan liksom inte identifiera mig med 14-åriga tjejer då jag är en 21-årig bög…

Har ni börjat diskutera någon lösning än ellöör?

Dold text: skulle va fint att få den där boken snart också...


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Även om huvudargumentet är att det är för lite aktivitet i samlingstrådarna röstar jag nog ja. Sådant brukar vara ganska olika från forum till forum - det huruvida det finns rutin på att svara i samlingstrådar eller ej. Eftersom fallet inte är så på UM, anpassa efter användare osv.


   
SvaraCitera
Åtta

framtidstron är död:

Har ni börjat diskutera någon lösning än ellöör?

Det har vi gjort sedan innan den här tråden kom att bli. Problemet är att vi inte vet hur situationen ser ut i varje enskilt delforum, och därför måste vi gå igenom dem ett och ett. Just nu är det filmforumet och skola och jobb som står inför en liten makeover, och jag tror att den påbörjats redan.

Som jag sade tidigare i tråden. Anmäl de samlingstrådar som ni tycker är onödiga, så blir det enklare för oss att besluta (vilket gör att det blir fortare gjort).


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera