Aviseringar
Rensa alla

Samma dröm varje natt


Ämnesstartare

I ungefär en månad har jag drömt samma dröm ibland, men nu senaste veckan drömmer jag den varje natt.Det börjar bli obehagligt och jag är rädd för att sova. Drömmen börjar med att jag ligger i skogen bland en massa löv. Sen reser jag mig upp och går fram till en klippa. Jag kollar upp mot himlen (det är natt) och ser jag en massa stjärnor. Stjärnorna ser inte ut som dem gör i verkligheten utan som korsade sträck och har en mer neon gul färg. Efter en ganska lång stund börjar stjärnorna komma närmre. När dem är ganska nära mig ändras deras form till neon gula och gröna bollar med svarta bågar som sticker ut från dem. Dem rör sig långsamt runt mig men dem framför mig åker åt ett annat håll. Jag ser konturerna av en man komma mot mig och bollarna rör sig mot honom. Sen åker bollarna in i honom och skapar en typ lysande röstning. Det ända av honom då som inte lyser är en mask med lite hål här och där. Han kommer närmre och sträcker fram sin hand mot mig. Jag tar tag i hans hand men faller då ner på marken och kan inte röra mig. Det sista jag ser är att två av de lysande bollarna sätter sig över mina ögon och allt blir neon gult tills det sakta blir svart. Jag vaknar upp ur drömmen och det känns som när man ät under vattnet länge och inte kan andas.Just nu mår jag inte så bra i verkligheten, jag hör röster ibland och har svårt att hänga med på vardagliga saker. Om ni har varit med om liknande händelser eller har något tips om vad jag ska göra skriv det gärna.  


   
Citera

Gå till en psykolog så kan dom reda ut det. Iaf bättre än vad du kan på egen hand


   
SvaraCitera

Har du haft kontakt med vården? Jag tycker att det kan vara bra att ta kontakt med en läkare.

Hur länge har du hört röster? Vad säger de?


   
SvaraCitera

Håller med de båda under, sök hjälp, prata med dina föräldrar, någon på skolan någon du litar på om det känns jobbigt att prata med någon.
Det går att ändra på drömmar men du får bestämma dig för att göra något som du annars inte hade gjort i vanliga fall, ignorera mannen, gör allt i din värld för att ändra på det.
Nu är det tråkigt att jag inte drömmer så ofta nuförtiden som jag personligen tycker är tråkigt men det är alltid skönt att slippa mardrömmar.

Snacka.org:
Har du haft kontakt med vården? Jag tycker att det kan vara bra att ta kontakt med en läkare.

Hur länge har du hört röster? Vad säger de?

+1

Axelinaaas:
Gå till en psykolog så kan dom reda ut det. Iaf bättre än vad du kan på egen hand

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:
Håller med de båda under, sök hjälp, prata med dina föräldrar, någon på skolan någon du litar på om det känns jobbigt att prata med någon.
Det går att ändra på drömmar men du får bestämma dig för att göra något som du annars inte hade gjort i vanliga fall, ignorera mannen, gör allt i din värld för att ändra på det.
Nu är det tråkigt att jag inte drömmer så ofta nuförtiden som jag personligen tycker är tråkigt men det är alltid skönt att slippa mardrömmar.

+1

+1

Mina föräldrar och mina närmsta vänner vet om det . Går även till en kurator ibland men hon säger alltid att hon inte har mycket erfarenhet av det med röster. Jag har vart på bup några gånger och väntar på min nästa tid men dem hör inte av sig (har väntat i snart ett år). 


   
SvaraCitera

bobaabob03:

Mina föräldrar och mina närmsta vänner vet om det . Går även till en kurator ibland men hon säger alltid att hon inte har mycket erfarenhet av det med röster. Jag har vart på bup några gånger och väntar på min nästa tid men dem hör inte av sig (har väntat i snart ett år). 

Ring BUP, det är inte bra för dig att vänta eftersom att du mår dåligt och säger dem att ''vi kallar in dig när det finns tid'' får du säga att ''det får bli nu, jag mår dåligt'' och få dem att skaffa en tid till dig. Är du schizofreni så får jag tyvärr säga att det inte finns något botemedel men som du kanske redan vet finns det medicin som motverkar.
Jag hoppas det blir bra för dig!


   
SvaraCitera