Aviseringar
Rensa alla

Samsung Galaxy S


Ämnesstartare

Tjena tjena!

Jag har de senaste dagarna kollar på lite filmer om olika telefoner, bland annat Desire, Galaxy S osv. Men för någon dag sen så kom jag över en video om Galaxy S där han som gjorde videon sa att det kan lagga lite när man går in i vissa appar på en Galaxy S (han visade genom att gå in i twitter).

Tänkte bara höra om det är ett vanligt problem bland Galaxy S, och om det är det kan man fixa det genom att installera en annan launcher så som LauncherPro? [confused]

//MrMetrixa


   
Citera
Ämnesetiketter

http://www.swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=64

Tror det där är ett bättre forum för din fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Tror det där är ett bättre forum för din fråga.

Tack så mycket [smile]


   
SvaraCitera
zIGGE

MrMetrixa:

gjorde videon sa att det kan lagga lite när man går in i vissa appar på en Galaxy S (han visade genom att gå in i twitter).

Har telefonen och det gör så med alla appar, när minnet är fullt, så aah. Allting körs i bakgrunden och tar upp minne om man inte stänger av dem. Sen använder telefonen typ 256 minne, när den har 512 pga: android 2.1 inte stöder mer, men det fixas i 2.2.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Har telefonen och det gör så med alla appar, när minnet är fullt, så aah. Allting körs i bakgrunden och tar upp minne om man inte stänger av dem. Sen använder telefonen typ 256 minne, när den har 512 pga: android 2.1 inte stöder mer, men det fixas i 2.2.

Okej, tusen tack för svaret!! [smile] När kan det tänka sig att Galaxy'n uppdateras till 2.2?


   
SvaraCitera

Kan den flyga i rymden?[confused]


   
SvaraCitera

MrMetrixa:

När kan det tänka sig att Galaxy'n uppdateras till 2.2?

Mobiltillverkarna är väldigt sega på att uppdatera sina telefoner. Jag skulle säga att man inte ska förvänta sig något förens i vinter någon gång.


   
SvaraCitera
zIGGE

MrMetrixa:

När kan det tänka sig att Galaxy'n uppdateras till 2.2?

Frankrike ska off få det i september-augusti. fyi man kan porta froyo till vilken android mobil som helst som har stöd. galaxy s, desire, evo, etc, genom att roota.

Kablash__:

Mobiltillverkarna är väldigt sega på att uppdatera sina telefoner. Jag skulle säga att man inte ska förvänta sig något förens i vinter någon gång.

http://www.zdnet.com/blog/mobile-gadgeteer/nexus-one-gets-some-froyo-android-22/... /Juni


   
SvaraCitera

zIGGE:

i

Det där är Nexus one, Googles egna mobil, klart den får alla uppdateringar först. Dessutom kör den vanliga android vilket gör att uppdateringen inte behöver fixas iordning.

Samsung Galaxy S kör inte Android vanilla och kommer behöva några månader på sig att göra om allt till sitt eget UI osv.


   
SvaraCitera
zIGGE

Kablash__:

Det där är Nexus one, Googles egna mobil, klart den får alla uppdateringar först. Dessutom kör den vanliga android vilket gör att uppdateringen inte behöver fixas iordning.

Det betyder att 2.2 finns, vem som helst med en nexus one, en hand och ett huvud kan roota telefonen och kopiera telefonens rom, lägga upp den på internet och modifieras för att passa andra system konfigurationer. Till och med iphone3gs och pc har en android port.

Kablash__:

Samsung Galaxy S behöver skräddarsytt ui för att fungera.

Nej. Touchwiz har ingenting med hur android kommunicerar med telefonen.

Kablash__:

Det där är Nexus one, Googles egna mobil, klart den får alla uppdateringar först.

Nu ändrar du dig som att du visste google har gett nexus one uppdateringar med froyo, för att jag bevisade det. Det var inte vad du skrev.

Länk till Froyo som har anpassats till HTC Desire: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=724123


   
SvaraCitera

zIGGE:

Det betyder att 2.2 finns, vem som helst med en nexus one, en hand och ett huvud kan roota telefonen och kopiera telefonens rom, lägga upp den på internet och modifieras för att passa andra system konfigurationer. Till och med iphone3gs och pc har en android port.

Ja, men Samsung måste ju fixa sitt Touch wiz när android uppdateras. Därför tar det längre tid för mobiltillverkare som har egna UIn att uppdatera.

Sen rootar inte alla sina telefoner. Och jag antar att trådskaparen undrar när Samsung kommer ge ut en uppdatering till Galaxy S.

zIGGE:

Nej. Touchwiz har ingenting med hur android kommunicerar med telefonen.

Va fan är det där för citering, jag har aldrig skrivit sådär.

zIGGE:

Nu ändrar du dig som att du visste google har gett nexus one uppdateringar med froyo, för att jag bevisade det. Det var inte vad du skrev.

Ja, jag vet ju det nu för jag kollade länken? [shake]

Bara för att Nexus One har en uppdatering betyder det inte att Galaxy S kommer få den lika snabbt.


   
SvaraCitera
zIGGE

Kablash__:

Va fan är det där för citering, jag har aldrig skrivit sådär.

Det var så du skrev som det såg ut för mig. Skrev det för att klargöra det ifall du undrade varför jag svarade på det sättet.

Sant att google gav ut det snabbast. Men dom har givit utvecklare samma informarion sen i början. Super att google ger nexus one användare snabb support. Men HTC /motorola / samsung har varit långsamma :s Men 2.2 finns ute för alla att modifiera, pga det är open source.

Kablash__:

Bara för att Nexus One har en uppdatering betyder det inte att Galaxy S kommer få den lika snabbt.

Samsung vill ha sitt touchwiz och vägrar officielt släppa 2.2 innan samsung har gett sitt märke på versionen. Men man kan fortfarande få 2.2.

Tråden var till för ang. långa laddningstider som trådskaparen frågade om. Han ville veta om det var ett problem och utifrån det om det behöver vara ett problem. Alla vet att samsung har varit ett skitföretag med deras mobila verkamhet även om dom försöker bättra på sig med galaxy s. Men tills dess att dom gett ut en rom, så finns snart rom's att hämta, med vanilla 2.2 eller om en använde brytt sig om att lägga till skräddarsytt ui, som sense i desire rom'en jag länkade.

Om du vill prata med mig personligen så får du skicka pm.


   
SvaraCitera

zIGGE:

Samsung vill ha sitt touchwiz och vägrar officielt släppa 2.2 innan samsung har gett sitt märke på versionen. Men man kan fortfarande få 2.2.

Ja, och jag antar att han som frågade ville veta när Samsung släpper sin uppdatering. Känns ju riktigt bökigt att man ska behöva roota sin mobil bara för att få tag på en uppdatering osv.


   
SvaraCitera