Aviseringar
Rensa alla

Samvetskval! Hjälp.


Ämnesstartare

Så här ligger det till. Jag och en kompis har en båt tillsammans. Kompisen är jätte oengagerad och det är jag som gör i princip allt! Nu skall vi segla ner båten till vår vinterplats och min kompis vill inte segla ner den. Så han ger mig pengar för att segla ner båten. Han sa först att jag skulle få två tusen kronor. Men jag vägrade så nu gav han mig femhundra kronor och sedan skall jag få femhundra till.

Jag har lite samvetskval. Jag tycker att det är sjukt dålig stil att han inte hjälper till ett piss och därför vill jag ta hans pengar. Samtidigt som jag känner att det är min kompis vi snackar om, skall han ge mig pengar?

Tacksam för svar.


   
Citera
Ämnesstartare

klart du ska!

/golddiggerN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

klart du ska!

/golddiggerN

Okej ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerdricka:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

Du står ju för alla omkostnader så det är väl klart att du ska få ersättning för det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Du står ju för alla omkostnader så det är väl klart att du ska få ersättning för det...

Okej, jag förstår hur du tänker. Alltså jag har i stort sett gjort allting på båten. Alltså gjort i ordning den, tvättat och fixat och donat. Han har varit med och seglat och betalat en del. Tycker bara att han rätt tråkig stil.

Edit: Jag menar vi har ju ändå båten tillsammans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerdricka:

Edit: Jag menar vi har ju ändå båten tillsammans.

Precis, och då ska ni ju dela på utgifterna o! Men som du beskriver så är det ju som att du stått för största delen själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Precis, och då ska ni ju dela på utgifterna o! Men som du beskriver så är det ju som att du stått för största delen själv.

Jag har ju köpt alla sandpapper, penslar, dukar osv för att kunna göra i ordning båten själv. Men de stora utgifterna har han varit med och betalat, båtplats osv. Men där har du ytterligare en poäng. Han är ju egentligen skyldig mig pengar..


   
SvaraCitera

sockerdricka:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)
80.0% (4 st)

det är inte mer än rätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerdricka:

Han är ju egentligen skyldig mig pengar..

mm, tänk då också på all tid du lagt ner! Så ifall jag skulle va du skulle jag inte nöja mig med 1000 kr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milka:

det är inte mer än rätt

Okej, tack för svaret.


   
SvaraCitera

sockerdricka:

Okej, tack för svaret.

Dold text: om du fortfarande mår dåligt över det efteråt kan du ju alltid skicka pengarna till mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du ursäktar skämtet så sitter ni ju alla i samma båt[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

mm, tänk då också på all tid du lagt ner! Så ifall jag skulle va du skulle jag inte nöja mig med 1000 kr.

I see ur point. Men jag gillar inte riktigt tanken bara. Men tusen kronor får det bli isf, inte mer.. Förresten tack för svaren!

Milka:

om du fortfarande mår dåligt över det efteråt kan du ju alltid skicka pengarna till mig

[crazy]

Ståltråden:

Om du ursäktar skämtet så sitter ni ju alla i samma båt

well we dont.. han sitter bara i den när det är trevligt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerdricka:

I see ur point. Men jag gillar inte riktigt tanken bara. Men tusen kronor får det bli isf, inte mer.. Förresten tack för svaren!

Varså god, det var så lite! Och lycka till med båten...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Och lycka till med båten...

tack [smile]


   
SvaraCitera