Aviseringar
Rensa alla

Sån jävla ångest över mitt liv vet inte om jag orkar mer


Ämnesstartare

de senaste 2 åren har varit bara skit i mitt liv skador så jag har legat hemma dom 2 senaste somrarna (sen de året ja skulle fylla 13, fyller 16 i år) och jag har sån jävla ångest över de känns som jag har missat halva min ungdom och sen så känner jag att jag aldrig får ett jävla skit tillbaka av mina polare som jag hjälper skit mycket med olika saker hela jävla tiden, och inte en jävel bryr sig om hur jag mår för folk ser mig som en vet inte vad man ska kalla de men har inget bra rykte där jag bor om vi säger så (folk har sätt mig i stulna bilar mm på skolan, sen att ja umgås med mycket äldre personer ibland, och tar droger mm) vet inte hur länge sen de var någon som fråga hur jag mår.. och idag så tog närpolisen min jävla öl som jag hade köpt själv för flera 100 kr och så vägra ja ge dom ölen så brotta dom ner mig och så skulle ja tydligen åka dit på "pastift våld mot tjänster man" hur fan de nu gick till när ja inte rörde dom..
men de ja har ångest över är att va hemma i mitt jävla rum som ja har legat i 2 sommrar och inte gjort ett skit utan bara legat och mått skit.
Och här ligger jag nu igen och vet inte vadfan ja ska göra mår så jävla dligt ligger och gråter och rullar runt i ångest typ..
Har ingen aning om vad ja ska göra känner för att dra och köpa lite xanor imorgon men vet att de bara blir skit på lägre perfektiv , så vad fan borde ja göra när inte en jävel bryr sig och man ligger och har sån jävla ångest så att man gråter och rullar runt? (är inte den som brukar gråta, tror inte någon har sätt mig gråta i hela mitt liv, förutom när ja råka få peppar spray i ögona)

vet inte varför ja skriver de här känner för att skriva av mig bara ha de bra alla där ute!


   
Citera

Tycker du borde gå till nån psykolog.
Eller åtminstonde skriva till en och berätta lite mer om dig än som du gjorde här. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chokladgris:

Tycker du borde gå till nån psykolog.
Eller åtminstonde skriva till en och berätta lite mer om dig än som du gjorde här.

Om jag hade berättat allt om mig till någon hade jag troligen hamnat på behandlingshem/lvu hem, och då kommer ja bli ännu mer deprimerad så känner inte att de är någon ide och då vet jag inte om jag kommer orka mer... 🙂


   
SvaraCitera

sök nån smart privat person som du kan skriva med utan att säga vem du är, men bara vad som sitter i ditt huvud?


   
SvaraCitera

deuse:

behandlingshem/lvu hem, och då kommer ja bli ännu mer deprimerad så känner inte att de är någon ide och då vet jag inte om jag kommer orka mer... :

Du har inte provat det eller varit där innan då du kan inte veta det. Man måste våga ge saker en chans för att se om det funkar och vara villig att ta emot hjälpen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Du har inte provat det eller varit där innan då du kan inte veta det. Man måste våga ge saker en chans för att se om det funkar och vara villig att ta emot hjälpen.

Men har inga problem med drogerna eller så, hade bara blivit ännu ensammare där så hade troligen tagit livet av mig då. (är för feg för de nu)


   
SvaraCitera
weezy

Du har helt enkelt inte valt "rätt" väg, inte fattat rätta beslut. Du är väldigt väldigt ung än och har hela livet framför dig att ändra på de du är missnöjd med nu. Bara för att det HAR vart dåligt behöver det inte vara så att du ALLTID kommer ha det så. Du bestämmer över dig själv och det är bara du som styr dig själv och ditt liv. Så ryck upp dig börja redan imorgon. Tänk igenom allt vad du kan göra bättre. Första steg är ju att sluta upp med de kriminella livet det kommer du ingen vart med och börja ta tag i ditt liv och försöka vara omgiven med framgångsrika och smarta människor. smutsigt förfluten men framtiden är ännu en en vit ren sida som du kan mönstra själv. Kom ihåg livet är vad du själv gör det till [wink][bigsmile]


   
SvaraCitera

deuse:

Men har inga problem med drogerna eller så

behöver inte bara handla om droger

deuse:

stulna bilar

ej bra

deuse:

tar droger

ej bra

deuse:

vägra ja ge dom ölen

ej bra

Om inte LVU-hem så åtminstone snacka med din skolkurator om hur du mår. Du behöver ej nämna att du sysslar med droger m.m utan säg hur du mår bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

weezy:

Du har helt enkelt inte valt "rätt" väg, inte fattat rätta beslut. Du är väldigt väldigt ung än och har hela... (kan inte citera mer)

Fast om jag hade skitit i allt så har jag inget liv kvar eller "vänner" kvar och då blir ja så jävla ensam igen (som ja var när ja låg hemma i 2 år..utan att någon knappt prata med mig) det känns ju som att de kommer att fortsätta att va skit för än så länge har de inte var så bra (slagen av farsan när ja va 2-6 år, ut persning av några personer från ett känt gäng på 250 000 kr så vi hade inte råd me ett skit när jag var liten, fick inte ens gå på daigs..) och sen de jag skrev i tråden, och kommer troligen torska på urkundsförfalsning snart för min dumma polare inte kunde hålla käften och får snut nojja så fort han sackar med polisen.
Haha de där med att vara omgiven av smarta och framgångsrika personer är bara skit gick i en klass förut där det var rika personer som hade riktigt bra betyg och sköte sig överlag, och dom var ja skit trevlig mot, men inte fan va dom de tillbaka utan dömde mig pga mina rykten, och så de ändå dom gjorde var att spela dator/tv spel haha och de har inte ens jag.. så det fungerade inge bra att vara med dom, tex hade dom "lan" ist för fest eller en skön tripp.

Du verkar som en bra person, du får ha de bra. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

ej bra

Om inte LVU-hem så åtminstone snacka med din skolkurator om hur du mår. Du behöver ej nämna att du sysslar med droger m.m utan säg hur du mår bara.

Och då kommer hon undra varför ja mår skit och då kommer mitt liv fucka ur ännu mer, och de är inte så bra, tror inte att jag hade klarat av att bli inlåst, eller hamna i en okänd ort där jag inte känner någon.


   
SvaraCitera

Men kolla upp hur det är med tystnadsplikt! Har inte skolkuratorer och psykologer i allmänhet tystnadsplikt? Isf skulle det nog vara bra för dig att prata ut och då slipper du "bli inlåst" ju....Kompisar då? Eller syskon? Du kan inte prata med dom? Jag tycker själv att det kan vara skönt att prata med ngn, inte egentligen för att de ska hjälpa en, utan för att man själv får en tydligare bild av sina problem och svagheter, det "kartläggs" på något sätt när man faktiskt förklarar allt. Tycker iaf att du borde prata med ngn och att försöka lämna droger, stulna bilar och andra brott bakom dig! (steg 1)


   
SvaraCitera
weezy

Om du har vänner som inte ställer upp för dig när du behöver de som mest så lovar jag dig att du har det bättre utan de. Håll hårt om de som verklogen bryr sig om dig. Ta skolan på allvar för i slutändan så är det, det enda som kommer lova dig ett ljust framtid, snarare än massa fester och fyllor. Sen tycker jag du ska se saker på positiva sett, vet inte mycket om dig eller ditt liv men det finns alltid minst något positivt i allt. Prata ut men dock inte för vem som helst de flest bryr sig inte och resten är glada att du har bekymmer så tala ut till någon som du litar på. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Mitt tips är att ta kontakt med bup och var verkligen ärlig med hur läget är. Kan kännas jobbigt i början men det känns sjukt mycket bättre efteråt. Lovar, been there [smile]


   
SvaraCitera

Jag finns här att snacka med om du vill, jag har också haft motgångar.Adda mig, har inget bättre för mig......


   
SvaraCitera

deuse:

de bra alla där ute!

gå till läkare. det låter hemskt.


   
SvaraCitera