Aviseringar
Rensa alla

Sandor slash Ida


Bell
 Bell
Ämnesstartare

ÅÅÅÅÅÅHH, påmindes om denna i en tråd nu! Läste ni den när ni var tonåringar? Känns som att jag blev tonåring med den boken.. Så spännande hur den skildrar internetrelationer som sedan har blivit så vedertaget. På den tiden kändes det så himla kittlande.

PRATA TILL MIG


   
Citera

Har läst boken och sett filmen :p

 


   
SvaraCitera

ja

mkt bra bok 


   
SvaraCitera

Såg bara filmen, minns Ida son en snygg som fan sen vettefab mer Cool


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

material123:
Har läst boken och sett filmen :p 

filmen gör inte boken rättvisa, eller hur? Själva chattandet går så snabbt i filmen.. 

ditt bästa jag:
ja

mkt bra bok 

ja.. kom att tänka på Breven inifrån av John Marsden nu också. Den är mindfuckande!


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

Gruvan:
Såg bara filmen, minns Ida son en snygg som fan sen vettefab mer Cool

Haha, ja, hon ska ju vara en het brud liksom!


   
SvaraCitera

Bell:

filmen gör inte boken rättvisa, eller hur? Själva chattandet går så snabbt i filmen.. 
ja.. kom att tänka på Breven inifrån av John Marsden nu också. Den är mindfuckande!

kunde relatera mycket under en tid så den var viktig då lol


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

Var tvungen att slå igång flimen nu!


   
SvaraCitera

har inte sett filmen, men boken har jag läst ett antal gånger, den är riktigt bra.


   
SvaraCitera

Bell:

filmen gör inte boken rättvisa, eller hur? Själva chattandet går så snabbt i filmen.. 

 De har du rätt i. Kommer inte ihåg så mycket av de bara. Va ett tag sen man såg/läste skiten.


   
SvaraCitera

Inte läst boken eller sett filmen men tack för tipset, boken då alltså 🙂


   
SvaraCitera

väldigt bra bok kommer jag ihåg


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

Patrick: väldigt bra bok kommer jag ihåg

Ja, jag tror att den är väldigt omtyckt i vår generation. Den kändes väldigt modern, lättläst och kittlande.. Minns att det kom liknande böcker senare..typ "Cyber-Sebbe" eller något liknande.


   
SvaraCitera

om jag inte misstar mig så blir sandor anklagad för att vara bög? typiskt att folk som är blyga och har röda läppar ska bli sedd som bögar. tjejer blir inte trackade för att vara lesbiskar. ännu ett bevis på att killar har det MYCKET jobbigare än tjejer i dagens samhälle.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

Albanien_Mats:
om jag inte misstar mig så blir sandor anklagad för att vara bög? typiskt att folk som är blyga och har röda läppar ska bli sedd som bögar. tjejer blir inte trackade för att vara lesbiskar. ännu ett bevis på att killar har det MYCKET jobbigare än tjejer i dagens samhälle.

Jo, det blir han pga att han dansar balett. Ja, det finns många dimensioner i problemet du beskriver. Det är dels tragiskt att det ses som något nervärderande att just "anklagas" för att vara bög. Det är märkligt att det används för att "tracka" någon, som du säger. Att det inte finns någon motsvarighet för att tracka kvinnor (som att "anklagas" för att vara lesbisk) visar väl just att det kanske inte bara handlar om vilket kön man attraheras av utan att "bög" har fått så många stämplar utöver just den sexuella läggningen. 
Detta bidrar ju också till att könsnormerna upprätthålls av rädsla för att ses som "bögig" om man som hane avviker från mansnormen. På det sättet förstår jag hur du menar att män har det jobbigare är kvinnor i samhället, även om jag tror att kvinnor i många andra avseenden har det jobbigare än männen. Om man nu kan väga våra känslor kring problem vi ställs inför. I så fall tror jag att det väger ganska lika. Alla är ju människor.


   
SvaraCitera