Aviseringar
Rensa alla

Sanningen bakom det falska brevet till boende i Stocksund


Ämnesstartare

[love]


   
Citera
Ämnesstartare

Hehe, så jävla underbart. [love]


   
SvaraCitera

Två ord; avundsjuka och bitterhet.

Mycket sorgligt.


   
SvaraCitera

TYcker det är mycket bra och det belyser klasklyftorna i samhället och hur vissa giriga jävlar roffar åt sig medan andra tvingas leva i trånga hyresrätter med kackelackor. Dags att ta tillbaka det som är vårt.
Arbetarklassen måste resa sig igen!


   
SvaraCitera

salem08:

Dags att ta tillbaka det som är vårt.
Arbetarklassen måste resa sig igen!

Om jag tillhör arbetarklassen och bor där?


   
SvaraCitera

Spartakus:

[love]

Just fell in love!


   
SvaraCitera

getleman
det gör du inte... i det området bor enbart överklass. kolla videon en gång till..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan vad rätt


   
SvaraCitera

salem08:

det gör du inte... i det området bor enbart överklass. kolla videon en gång till..

Jag skrev om jag skulle bo där. Och jag vågar nästan sätta pengar på att det finns både en och två där som inte är några kapitalister utan bara helt vanliga arbetare.

Jag kollade på Hemnet, just nu finns det där sex hus/bostadsrätter/radhus i Stocksund som låg ute till försäljning, dessa kostade mellan 3,5 - 6 miljoner (undantaget ett som kostar 9 miljoner något), något som många sparsamma (eller lånevilliga) arbetare i dag faktiskt har råd med.

Många arbetaryrken har i dag löner som ligger på 30 000 - 40 000 kr i månaden.

Själv tjänar jag inte i närheten av dom summorna men är i stället helt klart sparsam och jag kommer utan tvekan ha råd med ett hus som kostar runt summorna beskrivna ovan inom en 10 år förutsatt att jag har en flickvän som också jobbar som jag flyttar ihop med.

Då räknat på att hon och jag har varsina lägenheter som vi säljer för att köpa ett hus i Stocksund samt att vi kompletterar det hela med att låna 1 - 2 miljoner.

Nu har jag inga planer på att flytta dit, jag menar bara att det med största sannolikhet bor personer där som inte är kapitalister utan helt vanliga arbetare.


   
SvaraCitera

ok.. men den gruppen är troligen mycket låg som du kan räkna på en hand. Men de har troligen inte fått några brev heller..

Mera hyresrätter i Stocksund!


   
SvaraCitera

salem08:

Men de har troligen inte fått några brev heller.

Så urvalet av vilka hus som fick brevet gjordes alltså inte slumpvis utan först efter att noggrant ha kollat upp varje bostadsinnehavares privatliv? Låter nästan som i klass med FRA och IPRED när det gäller inkräktande på den personliga integriteten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

[love]

[love]

Helt lovely. Just den här typen av aktioner är perfekta. Sätta lite skräck i dem utan att förstöra något, och eventuellt utan att bryta mot lagen (urkundsförfalskning? Vet inte vad det annars skulle kunna vara)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Synd att det inte var på riktigt, hade annars varit roligt som ett test att få dessa rika knösar att förstå hur situationen ser ut i många invandrartäta förorter, där folk packas som sillar och där gap, skrik och annat väsen varvas med blåljus om nätterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så rätt! Såna här aktioner är så enkla, och så bra! Och jag älskar låten i slutet - vad heter den?


   
SvaraCitera

[love]

Ljuvt, underbart. Ler. Olycka att detta brevet ej var reellt.


   
SvaraCitera