Aviseringar
Rensa alla

"Sanningen om cannabis" nr 2


Ämnesstartare

http://www.imdb.com/title/tt1039647/

En rätt lång dokumentär som alla borde se.
Vad säger ni om detta?

"It's a weird thing that you do when you make nature against the law."


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Du orkade inte se 20min, hur tänkte du att vi ska orka 1h och 44 min?? 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco: Du orkade inte se 20min, hur tänkte du att vi ska orka 1h och 44 min?? 😉

För att din lilla film sög. Det gör inte denna om man verkligen är intresserad av "Sanningen om Cannabis".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillaBob: om man verkligen är intresserad av "Sanningen om Cannabis".

Jag är inresserad av sanningen av cannabis. Varför ska jag se just den där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Sanningen om Cannabis" är förbluffad. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara se den, du kommer nog förstå.

Myksa: Jag är inresserad av sanningen av cannabis. Varför ska jag se just den där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagan om cannabis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förklara?

Fingerprints: Sagan om cannabis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillaBob:
Förklara?

Det vara ett dåligt skämt egentligen. Men jag tycker det är obehagligt hur mycket det talas om att cannabis inte är så farligt och bör legaliseras nu för tiden. Vet inte vad videon handlar om men handlar den också om liknande så tycker inte jag den ska spridas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför är cannabis farligt?

Fingerprints: Men jag tycker det är obehagligt hur mycket det talas om att cannabis inte är så farligt och bör legaliseras nu för tiden.

Du kanske borde kolla på videon.

Fingerprints: Vet inte vad videon handlar om men handlar den också om liknande så tycker inte jag den ska spridas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillaBob: Varför är cannabis farligt?

Varför är cannabis bra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har en fruktansvärt dålig relation till cannabis, även om jag grejat med det själv när jag var ung och dum, att säga till mig att cannabis är ofarligt är som att säga att cancer inte dödar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag frågade dig, varför är cannabis farligt? Skulle gärna vilja höra vad du tror.
Cannabis är ett väldigt bra läkemedel, och en drog som skadar kroppen mindre än både alkohol och tobak. 

Fingerprints: Varför är cannabis bra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillaBob: Jag frågade dig, varför är cannabis farligt? Skulle gärna vilja höra vad du tror.

För att det ofta av egen erfarenhet leder till dagligt bruk utav det och i många av mina fall till andra droger. Och kasta inte "alkohol är också farligt" på mig, för det vet jag och har inte påstått något annat. Men hade jag haft samma relation till alkohol så hade jag tagit avstånd från det också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det borde finnas en "sanningen om kratom också", en drog som nyligen förbjöds här i Sverige trots att till och med cannabis framstår som rena giftet i jämförelse.


   
SvaraCitera