Aviseringar
Rensa alla

sårtvätt med whisky


Ämnesstartare

det gör ont utav satan, men jag kan inte komma på något som skulle kunna vara manligare, någonsin. har ni erfarenheter av det, eller andra extremt manliga sjukvårdsåtgärder?


   
Citera
Ämnesstartare

Har baddat sår med hembränt, det borde väl kvalificiera?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

satte silvertejp över ett ganska så stort och djupt jack en gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag sket i att åka till akuten för att min pappa sa att "tjejer gillar ärr" när jag var typ 10. Nu har jag ett stort ärr som jag inte kan få försäkringspengar för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jag sket i att åka till akuten för att min pappa sa att "tjejer gillar ärr" när jag var typ 10.

Hahaha, har det funkat?

Dan_the_ironman:

Nu har jag ett stort ärr som jag inte kan få försäkringspengar för.

Var då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helt rätt.

http://www.guardian.co.uk/football/2006/jun/09/worldcup2006.sport14

Paula Dixon had boarded flight BA032 despite suffering injuries after crashing her motorbike en route to the airport. As the plane left the runway Wallace and another doctor were summoned to Dixon's aid after she complained of chest pain, which was diagnosed as potentially fatal tension pneumothorax.

A broken rib had punctured the membrane surrounding the lungs that keeps the chest cavity airtight. Wallace decided to operate despite being without his basic medical equipment. He used part of the coathanger, sterilised in brandy, to insert tubing into her chest to release air. Dixon completed a full recovery within minutes of the makeshift operation at 35,000ft.

"I told her I was terribly sorry but I was going to have to operate," he said. "We sterilised it all with Courvoisier and when the operation was over, I drank the rest. I can tell you, I needed it."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jag sket i att åka till akuten för att min pappa sa att "tjejer gillar ärr" när jag var typ 10.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jag sket i att åka till akuten för att min pappa sa att "tjejer gillar ärr" när jag var typ 10. Nu har jag ett stort ärr som jag inte kan få försäkringspengar för.

hahhahaha [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Randroid:

Hahaha, har det funkat?

Jag visar det aldrig pga hatar kortbyxor [blush]

Randroid:

Var då?

knäet, har hört att man kan få feta cash för sina benärr så vore fan nice :/ Även fast det inte rör mig ryggen så vore det som sagt inte fel med lite klirr i kassan.


   
SvaraCitera
sincan

Rymdpirat:

"I told her I was terribly sorry but I was going to have to operate," he said. "We sterilised it all with Courvoisier and when the operation was over, I drank the rest. I can tell you, I needed it."

[y] Sorry sir, that will be 15£!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bet nästan av mig tungan som barn, min mor sa att jag får skylla mig själv och helt enkelt inte äta nåt tills det läkt..


   
SvaraCitera

Du bränner såret med en glödande pinne.
Det har jag sett att de gör i film.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

jättedålig idé. alkohol hämmar läkningsprocessen, tvätta med saltvatten istället :(((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det var ganska manligt i trettioåriga kriget när dom förslöt blödande sår genom att strö på svartkrut och tända på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror inte just whisky är så bra pga allt annat som finns i det, vodka funkar bra dock : >


   
SvaraCitera