Aviseringar
Rensa alla

Såssarnas kommande partiledare - Håkan Johult!


Ämnesstartare

Doldisen Håkan Juholt, en journalist kommer att ta över taktpinnen efter Mona Sahlins korta period som partiledare för Socialdemokraterna. Vid sidan kommer han att ha Carin Jämtin som partisekreterare. Johult torde vara ett rätt så nytt ansikte för dom flesta av oss, en man som inte suttit som minister kommer nu att ta över ledarskapet för sveriges största parti.

Roligt med ett nytt ansikte, men är han verkligen rätt man för socialdemokraterna? Hade det funnits någon mer lämplig människa istället för honom, eller Carin jämtin för den delen?

Det går att finna ett längre klipp på SVT-play. För dom som inte orkar bläddra, går den att finna på politisk​t inkorrekt.


   
Citera
Ämnesstartare

Bara jag som tänkte på Stalin?


   
SvaraCitera
smisk

Vet inte riktigt om jag tycker om det här... Är ju själv sosse likxzxom. Menneeeeh. Jaha. Blir väl kul att prata om det här på nästa SSU-möte antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Är ju själv sosse

That's gay. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tur man inte är sosse då när det där retardet ska bli partiledare vet man ju aldrig vart det kommer att sluta[shake]


   
SvaraCitera

inte ett fint ansikte för sossarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh han är kalmarit precis som jag <3 dessutom verkar han söt-tjock på ett gulligt sätt! (obs inte samma läskig-tjock som göran persson var)

gillar honom redan :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Bara jag som tänkte på Stalin?

Nej. [blush]

OnT: Hade hoppats på någon yngre och radikalare. Bara tråkiga gubbar och kärringar ju. Fast Johult verkar åtminstone ha lite roligare personlighet av Mona.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och så är vi tillbaka på 2006. verkar betydligt mer desperat än förnyande iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske lite off-topic, men tycker att det är sorgligt att politiken har börjat handla så jävla mycket om individer.


   
SvaraCitera

Ser inga problem med det. Han har en underbar dialekt. Det räcker för mig.


   
SvaraCitera
smisk

Jonnybravo91:

That's gay. [confused]

Lite, men det är deras politik som tilltalar mig mest, tyvärr. Är så jävla skit att vi måste ha partipolitik istället för blockpolitik. Alla partierna stinker bajs i sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Lite, men det är deras politik som tilltalar mig mest, tyvärr. Är så jävla skit att vi måste ha partipolitik istället för blockpolitik. Alla partierna stinker bajs i sverige.

Var står du politiskt/ideologiskt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Verkar vara en mysig karl, tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

istället för blockpolitik. Alla partierna stinker bajs i sverige.

Inte för att blocken är bättre [shake]


   
SvaraCitera