Aviseringar
Rensa alla

Satsar skolan för mycket på akademiker?


Ämnesstartare

Satsar skolan för mycket på dem som gillar att räkna, läsa och skriva?


   
Citera
Ämnesstartare

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

eller de som vill läsa och skriva särskilda grejer enligt lärares egna intressen rättare sagt. 


   
SvaraCitera

Ja, jag tycker skolan saknar viktig individanpassning. Istället för att ge utrymme för individer att utveckla sina styrkor, så blir utvecklingen för bred och för inriktad på att utbilda akademiker. Det leder till att unga personer alltför ofta får en utbildning som inte är tillräckligt stimulerande och därmed inte särskilt effektiv.

Jag tycker i princip på att skolan ska vara mer fokuserad på att utveckla elevernas styrkor, så länge det är egenskaper som är passande för arbetslivet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Ja, jag tycker skolan saknar viktig individanpassning. Istället för att ge utrymme för individer att utveckla sina styrkor, så blir utvecklingen för bred och för inriktad på att utbilda akademiker. Det leder till att unga personer alltför ofta får en utbildning som inte är tillräckligt stimulerande och därmed inte särskilt effektiv.

Jag tycker i princip på att skolan ska vara mer fokuserad på att utveckla elevernas styrkor, så länge det är egenskaper som är passande för arbetslivet.

du har allt rätt i det du säger


   
SvaraCitera
reben

nä men dom satsar för lite på dom som inte gör det kanske ?


   
SvaraCitera

man är inte akademiker ba för att man gillar att läsa/skriva/räkna Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shoot yourself photo v328sx.gif


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä tkr d borde satsas mer 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och vadå nej? 


   
SvaraCitera
Kudhos

Nä du måste kunna sånt för allt annat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Något annat svar.....  Nej


   
SvaraCitera