Aviseringar
Rensa alla

Saxat från en tid då pk inte fanns


Ämnesstartare

Att man inte ska använda bög är för att det har blivit ett skällsord och har negativ klang nu för tiden. Bara att acceptera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95: Att man inte ska använda bög är för att det har blivit ett skällsord och har negativ klang nu för tiden. Bara att acceptera.

varför inte använda bög för så har det alltid varit? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

varför inte använda bög för så har det alltid varit? 

Haha för att under tiden det var ganska "icke-okej" att bara homosexuell så blev det att dem som var bögar blev kallade det som ett slags skällsord. Jag skulle däremot inte ha något emot att kalla en homosexuell kille något annat namn som bara används till homosexuella män, tycker inte att det är mer fel än att kalla folk för tjej och kille.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren: På riktigt, måste man säga homosexuell? Vad är det som är så nedlåtande med ordet bög?

Vet du skillnaden mellan "bög" och "homosexuell"?

Är du medveten hur många som använder ordet än i dag "bög" för att det i deras värld bara är "männen som stoppar snoppen i varandra" och att kvinnor skulle vara homosexuella är en myt? Nej just det, du har inte en jävla aning. Kan du inte bara sluta trolla nån jävla gång? Det har varit uttjatat ett tag nu.Rullar ögonen

Till vissa av er andra så har jag en fråga: Ni verkar ta honom på allvar. Varför?Skeptisk

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Vet du skillnaden mellan "bög" och "homosexuell"?

Är du medveten hur många som använder ordet än i dag "bög" för att det i deras värld bara är "männen som stoppar snoppen i varandra" och att kvinnor skulle vara homosexuella är en myt? Nej just det, du har inte en jävla aning. Kan du inte bara sluta trolla nån jävla gång? Det har varit uttjatat ett tag nu.Rullar ögonen

Till vissa av er andra så har jag en fråga: Ni verkar ta honom på allvar. Varför?Skeptisk

Hjärta

Kan du sluta va så jävla dryg och komma här med förolämpningar nån gång? Ja du är dryg, du är et svin faktiskt, jag tycker man ska säga bög och jag vet att även tacosätare får termen homosexuella. Men det är som den där jävla moralkärringen som prompt skulle rätta mig när jag sa exakt som det heter; bög och hon säger direkt "homosexuell". Jävla trams. Säga vad man vill men man ska fan inte vara rädd för att säga bög och det var det dom var poängen här. Tycker du det är okej att man mer eller mindre förbjuder ett ord som används i alla tider? Skulle kunna vara dryg som du och säga nåt i stil med det du sa innan men tänker inte sjunka till din nivå. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:
Att man inte ska använda bög är för att det har blivit ett skällsord och har negativ klang nu för tiden. Bara att acceptera.

Bullshit. Nån jävla pk-fjolla som suttit och spånat på det där. Lika korkat som det där nån kom på att man inte får baka pepparkaksgubbar. Allt sånt där jävla trams är vad som förstör vårt samhälle, vi själva förstör vårt eget samhälle och den svenska kulturen är näst intill obefintlig. Inte minst när man inte "får" använda ordet bög som faktiskt är ett svenskt ord, en beteckning på två män som gökar med varann istället för med kvinnor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag nämner mig själv sådana från tid till tid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren: du är et svin faktiskt

Finner det ironiskt att du kallar mig för svin, men att det är du som beter dig som ettSover

Stekaren: Bullshit

Nej, det är inte bullshit. Bög används som något negativt. Har inte du märkt att man i 9 fall av 10 använder bög som något nedlåtande "bögjävel, det är bara sånt som bögar håller på med (något negativt) bögjobb (om diverse olika yrken där man inte tycker att män hör hemma)" så har du hamnat långt efter. Visserligen var det lite onödigt av mig att säga att du hamnat långt efter, då säkerligen fler än jag själv tycker att du verkar vara efter - mer enligt vissa, mindre enligt andra. Fattar du inte varför 9 av 10 säger "jag är homosexuell och stolt" i stället för "jag är bög och stolt"?

Ska du hålla på att böla o klaga så kan du gå o beklaga dig hos homofober.

Stekaren: Tycker du det är okej att man mer eller mindre förbjuder ett ord som används i alla tider?

Sen NÄR är ordet förbjudet? Ojsan det är det ju inte. Plus att det idag används - av som sagt - homofober - personer som är dumma nog att av någon anledning frukta homosexuella pojkar/killar/män.

Stekaren: Inte minst när man inte "får" använda ordet bög

Återigen - var får du detta ifrån? Jag tycker att det används rätt friskt - återigen i 9 fall av 10 av idioter, i idiotiska sammanhang, som nedsättande mot homosexuella pojkar/killar/män.

Samma gäller ordet flata. Du stör dig så mycket på huruvida bög ska användas eller inte, men du säger inget om flata? Antagligen för att du aldrig hört talas om det ordetSover

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Finner det ironiskt att du kallar mig för svin, men att det är du som beter dig som ettSover
Nej, det är inte bullshit. Bög används som något negativt. Har inte du märkt att man i 9 fall av 10 använder bög som något nedlåtande "bögjävel, det är bara sånt som bögar håller på med (något negativt) bögjobb (om diverse olika yrken där man inte tycker att män hör hemma)" så har du hamnat långt efter. Visserligen var det lite onödigt av mig att säga att du hamnat långt efter, då säkerligen fler än jag själv tycker att du verkar vara efter - mer enligt vissa, mindre enligt andra. Fattar du inte varför 9 av 10 säger "jag är homosexuell och stolt" i stället för "jag är bög och stolt"?

Ska du hålla på att böla o klaga så kan du gå o beklaga dig hos homofober.

Sen NÄR är ordet förbjudet? Ojsan det är det ju inte. Plus att det idag används - av som sagt - homofober - personer som är dumma nog att av någon anledning frukta homosexuella pojkar/killar/män.
Återigen - var får du detta ifrån? Jag tycker att det används rätt friskt - återigen i 9 fall av 10 av idioter, i idiotiska sammanhang, som nedsättande mot homosexuella pojkar/killar/män.

Samma gäller ordet flata. Du stör dig så mycket på huruvida bög ska användas eller inte, men du säger inget om flata? Antagligen för att du aldrig hört talas om det ordetSover

Hjärta

Jag sa inte att det var olagligt därav citationstecken och sådär. Men det är det faktum att det har blivit så tabu, en tidning skulle aldrig använda den termen idag. Aldrig. Och allting är pk-fjollornas fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FNÖ:

jag känner den

HemskGråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Politisk korrekthet har alltid funnits, det är bara flytande vad som ingår. "Bög" är ett slanguttryck för homosexuell, vilket innebär att det senare torde vara mer "vad det heter."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:

Bullshit. Nån jävla pk-fjolla som suttit och spånat på det där. Lika korkat som det där nån kom på att man inte får baka pepparkaksgubbar. Allt sånt där jävla trams är vad som förstör vårt samhälle, vi själva förstör vårt eget samhälle och den svenska kulturen är näst intill obefintlig. Inte minst när man inte "får" använda ordet bög som faktiskt är ett svenskt ord, en beteckning på två män som gökar med varann istället för med kvinnor.

Men att man inte ska kalla någon för bög förstår väl inte den svenska kulturen?


   
SvaraCitera

"åh kan ja inte ba få säga bög å negerboll för d har man alltid sakkt!!!!! redan d gamla grekerna kallade varandra för bög så vrf ska man ändra på d????"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren: Och allting är pk-fjollornas fel.

Nej, det är homofobers fel, detta borde du ha insett om du inte trollade.

Om du inte trollade så hade du haft vett nog att inse att personer som på något sätt har något emot homosexualitet har gjort orden "gay", "bög", "flata" och "fag" till negativa och väldigt laddade ord. Och säkert andra liknande ord som jag glömt att nämna.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man får visst säga bög?


   
SvaraCitera