Aviseringar
Rensa alla

SCÄ matschema


Ämnesstartare

Hejsan! Jag har just börjat på behandling för att få hjälp med min bulimi. Jag är "normalviktig" men ändå så behöver jag hjälp med att hitta en normal mathållning. Just nu äter jag på ett sätt som jag inte alls mår så bra av... I alla fall, jag har fått ett matschema som jag ska äta enligt och dietisten säger att detta är för att hålla min vikt, men det verkar vara så mkt mat!

frukost: 2 mackor m smör o pålägg + 1 port gröt med mjölk o sylt + 1 glas juice
mellis 1: ex 1 magnumglass
Lunch: Normalportion + 1 glas mjölk
mellis 2: en mjuk macka med smör o ost + 2dl juice
middag: Normalportion + 1 glas juice
mellis 3: en skål (250ml) glass med 1½msk chokladsås

Är det bara jag som tkr att detta känns så himla mkt??? Jag vårar inte äta så för jag tror jag kommer gå upp en massa... Funderar på att prova ändå, tänkte höra ifall nån annan äter så här (enligt scäs matschema) och håller sin vikt på det matschemat? Vore bra stöd om det var så[smile]

tack för svar, kram!


   
Citera
Ämnesetiketter

jag som äter betydligt mer tror iaf att det där låter helt normalt.

Det går åt många kilo innan någon annan kommer märka något så sluta oroa dig för det. att pendla lite är normalt. Tycker du det verkar as läskigt så ta och träna istället så löser det sig på ett betydligt bättre sätt


   
SvaraCitera

An aning mycket glass men det ser bra ut.


   
SvaraCitera
time
 time

lillaloppan:

Är det bara jag som tkr att detta känns så himla mkt??? Jag vårar inte äta så för jag tror jag kommer gå upp en massa...

Det känns nog faktiskt helt normalt! My dreams are her skrev "en aning mycket glass", men det måste ju vara för att balansera ut - det är ju tänkt att du ska kunna fika som normala friska människor gör, så ett sött mellanmål på det sättet är ett ganska bra sätt att jobba sig dit på. Glass är nog det som lättast går ner och känns minst i magen, så där kan du vara lugn.

Kom ihåg att ingen som jobbar inom vården har som avsikt att "göda" dig. Det är inte heller meningen att vikten ska skjuta i höjden direkt, och gör den det utan att du är extremt underviktig så är det nog meningen att de ska ändra på det så det blir mer balanserat. Det som eftersträvas med din vård är alltså helt enkelt bara att du ska få mer balans!

Våga ät det här, det är absolut noll fara, och lycka till!


   
SvaraCitera