Aviseringar
Rensa alla

SCB:s november partisympatiundersökning: SD rekordsiffror


Ämnesstartare

thl*kt N.:

asså du är inte bättre på statistisk metod än alla statistiker i hela världen

nä, hela världen vet jag inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Jag vet hur de tror att det fungerar.

Det funkar inte. Möjligtvis om de mäter i alla kretsar men det gör de ju ej

Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.: så du tänker att SD inte kan öka i verkligheten utan det är bara påhitt och sen är du nöjd?

Att de ökat är det ingen som ifrågasätter, men detta är ju långt ifrån det resultat som Yougov gav på alla punkter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AmenHoeStepp:

Att de ökat är det ingen som ifrågasätter, men detta är ju långt ifrån det resultat som Yougov gav på alla punkter.

aha, du menar så.

verkade som att det enda man som vänster kunde reagera på yougov var "mätningen är fel", nu publiceras en motsvarande artikel i anslutning till mätningsresultatet från SCB...

vad sägs om att analysera varför SD går kraftigt framåt och sedan en tid tillbaka är det enda partiet som lyckas opinionsmässigt istället för att tjafsa om exakt hur mycket de går framåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.: verkade som att det enda man som vänster kunde reagera på yougov var "mätningen är fel", nu publiceras en motsvarande artikel i anslutning till mätningsresultatet från SCB...

Jag tolkar det inte riktigt så, jag kollade lite på videon också, även om det förstås finns en sådan tendens i artikeln, kanske använt hans ord för att antyda en egen agenda och i så fall är det definitivt fånigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur länge innan tråden låses?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Hur länge innan tråden låses?

"Trådens information överensstämmer inte med ungdomar.se:s värderingar" 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ts har nog inte i avsikt att spamma främmande budskap, utan att delta sj i diskussionen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag menar, det här är ju säkerligen inte nyheter för någon så jag tycker vi sätter stopp här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon som vet om undersökningen gjordes före eller efter S kovändning i invandringsfrågan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Före. Efter mildare gränskontroller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läskigt med IS och så men allvarligt. Hela mellanöstern blir bombarderat och inget skrivs i media. Sedan blir Frankrike av med ca 100 pers och alla gråter sig till döds, medan 500 000 personer per år dör i mellanöstern... Rasistiskt... (ja jag har hitler som profilbild)


   
SvaraCitera

Vilket gör att SD bör ligga på nära 25% om dom underskattar lika mycket som inför valet 2014.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: Hur länge innan tråden låses?

Niklas: "Trådens information överensstämmer inte med ungdomar.se:s värderingar"

S3ON: ts har nog inte i avsikt att spamma främmande budskap, utan att delta sj i diskussionen

Tickstart: jag menar, det här är ju säkerligen inte nyheter för någon så jag tycker vi sätter stopp här

Jag postade tråden direkt när TT släppte nyheten på förmiddagen eftersom jag "med stor sannolikhet" trodde att nyheten skulle bli den största nyheten på kvällens nyhetssändningar i svensk TV... vilket den också blev.

Om det sedan är en bra nyhet eller en dåig nyhet är väl upp till var och en att ta ställning till. Jag menar - alla nyheter som blir stora nyheter behöver ju för den skull inte vara goda nyheter. Har terrorattacken i Paris i färskt minne.  Gråter


   
SvaraCitera
time
 time

stoner: Jag postade tråden direkt när TT släppte nyheten på förmiddagen eftersom jag "med stor sannolikhet" trodde att nyheten skulle bli den största nyheten på kvällens nyhetssändningar i svensk TV... vilket den också blev.

Tycker alltid att det är kul när användare postar nyheter men skulle gärna se ett mer tydligt diskussionsunderlag. Nu är det ju verkligen inte samma sak som när en användare reggar sig enbart och enkom för att copypasta nyhetsartiklar, men om du inte vore en etablerad medlem så skulle vi antagligen ha raderat eller låst tråden baserat på det. Tänk på det till nästa gång!  


   
SvaraCitera