Aviseringar
Rensa alla

schizofren, bipolär, borderline


Alla har väl drag av både borderline och bipolär i tonåren..

Mårran:

Eller kan borderline gå hand i hand med PTS?

Det kan ju ge liknande symptom, att man är lite...instabil. Fördelen med PTSD är ju att det kan gå över, antingen helt lr bli mildare med åren.
Borderline räknas väl som personlighetsstörning, så har man en sån personlighet så har man. Fast de finns ju de som felaktigt diagnostiserats med borderline när de varit yngre (tänker på Sofia Åkerman) men sedan de börjat må bättre/blivit frisk, inte längre har några sådana symptom.


   
SvaraCitera

Jag sitter med mitt SCID test i handen, påbörjar utredningen i början på augusti. Borderline säger dom ganska säker och jag sitter redan med 5 olika mediciner.. men det ska bli skönt att få veta.


   
SvaraCitera

maketheday:

Undrar om det är någon som fått dessa diagnoser och hur psykiatrin kom fram till dem samt vad det var som fick dem att sätta diagnosen [cute]

Varför undrar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Tycker psykiatrin delar ut diagnoser som godis. Jag förstår att det blir lättare (läs: billigare) att behandla en människa med en diagnos men ibland går det till överdrift.

Det är inte sant. Det är tvärtom. Däremot är det så att fler än man fattar har diagnoser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Efter en massa tester (personlighetstester Intelligenstester) på psyket kom de fram till att jag var lätt skitzo och hade grav antisocial personlighetstörning.


   
SvaraCitera