Aviseringar
Rensa alla

Schysst satir/annat mindre bajsnödigt begrepp-tråden


Ämnesstartare

kommentarbert.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kommentarbert_lundkvist.jpg


   
SvaraCitera

thl*kt N.:

funkar bra som kommentar på invandringspolitiken och den populära mentaliteten kring frågan.

eller vad tänker du att den syftar på?

ja du, man kan säkert sitta och jäsa med invandringskritik om man vill, men vad gäller syftet så gäller den snarare debatten kring katastrofer överlag, 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fank Baude:
brk sitter och hugger sig i kuken för att han blir så förbannad över allt detta vänsterryggdunkande

varför skulle jag hugga mig i kuken? skulle det där vara roligt eller vad är grejen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

varför skulle jag hugga mig i kuken? skulle det där vara roligt eller vad är grejen?

Ja då är man jävligt arg tänkte jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pontus_rasistkortet.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

ja du, man kan säkert sitta och jäsa med invandringskritik om man vill, men vad gäller syftet så gäller den snarare debatten kring katastrofer överlag, 

aha. fick intrycket av att den skulle ha en metaforisk edge, typ "tänk så absurt om man resonerade såhär trögt och fegt kring något så uppenbart kritiskt som en naturkatastrof".

kan inte påstå att jag tycker bilden är särskilt träffande rent konkret vad beträffar hanteringen av naturkatastrofer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fank Baude:

Ja då är man jävligt arg tänkte jag

vet inte hur mitt humör är relevant men det är fint av dig att du sänder lite omtanke. 

är inte speciellt arg. 

är det fel att vara arg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

vet inte hur mitt humör är relevant men det är fint av dig att du sänder lite omtanke. 

är inte speciellt arg. 

är det fel att vara arg?

Akta kuken bara!


   
SvaraCitera

thl*kt N.: "tänk så absurt om man resonerade såhär trögt och fegt kring något så uppenbart kritiskt som en naturkatastrof"

nej alltså, som jag har förstått så handlar det ju mera om hur alla på sociala medier "har rätt" angående typ eftermälet av ett terroristattack eller dylik, och det slutar med att folk vill vara duktigast och slänger bajskorvar på varandra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fank Baude:

Akta kuken bara!

varför är du så orolig över min kuk?

Istechetvåpunktnoll:

nej alltså, som jag har förstått så handlar det ju mera om hur alla på sociala medier "har rätt" angående typ eftermälet av ett terroristattack eller dylik, och det slutar med att folk vill vara duktigast och slänger bajskorvar på varandra

hmm ok. 


   
SvaraCitera

Detta är inte satir, men jag tar mig rätten att tycka att det passar in i sammanhanget ändå. Döm mig osv.

https://twitter.com/glenn_hysen/status/237311178244759552


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll: Detta är inte satir, men jag tar mig rätten att tycka att det passar in i sammanhanget ändå. Döm mig osv.

Du har rätt, det där är inte satir, det där är ett konstprojekt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.: varför är du så orolig över min kuk?

Lundkvist130205.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fank Baude:

Lundkvist130205.jpg

vad menar du? du är ju mycket mer internetsoldat än jag, åtminstone just nu och i alla dina inlägg sen du återvände. alla inläggen handlar ju om att, utan sakliga argument och endast via sociala gliringar, nedgöra dina meningsmotståndare.

sen kan du ha en poäng i att internet är en plattform för förträngda åsikter. om det nu är det bilden ska visa. 


   
SvaraCitera