Aviseringar
Rensa alla

Scientologi - ett utav nutidens frågetecken?


Ämnesstartare

Taget ifrån wiki:
Scientologi är en religion skapad av den amerikanske science fiction-författaren L. Ron Hubbard. Den primära organisationen som förespråkar scientologi är Scientologikyrkan, en hierarkisk organisation grundad av Hubbard, medan oberoende grupper som använder Hubbards material kollektivt kallas "den fria zonen". Hubbard utvecklade scientologiläran 1952 som en efterträdare till hans tidigare system för självhjälp, dianetik. Hubbard karakteriserade senare scientologi som en "praktisk religiös filosofi" och grunden för en ny religion. Scientologi använder sig av "auditing", en spirituell rehabiliteringsfilosofi, och täcker ämnen såsom moral, etik, avgiftning, utbildning och ledarskap.

Jag själv är ständigt konfunderad över hur många kändisar som är med i denna religion. Titta bara på den här listan och se själva: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Scientologists
Vad är grejen? Modernt att som kändis visa sitt stöd för den här religionen? Tror de alla verkligen på det här? Eller är allt kanske bara en konspiration?

För ett tag sedan donerade Will Smith en miljon dollar till scientologin för att de skulle öppna en skola i religionen, och sedan får vi inte glömma Jason Lee. Ni vet han som spelar Earl i My name is Earl. Hans lilla barn heter ju Pilot Inspector (om nu detta inte bara är ett stort skämt)? Fint namn va? Jo jag vet, och självklart är han med en scientolog.

Jag kan inte rå för att mitt intresse för denna religion aldrig försvinner, men jag är fast besluten att alla kändisar tillsammans ingår i någon typ utav konspiration. Vad tror ni själva? Har ni något annat intressant och "roligt" att komma med? Kom annars gärna med egna övriga åsikter. [smile]


   
Citera

Det är inte en religion! [mad]
De kallar sig bara det av skatteskäl...
Dold text: SANT!

Grejen med kändisar är att de tror att de har vänner inom kyrkan. Dessutom gissar jag att det är lite status eftersom det är så jävla dyrt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Det är inte en religion! [mad]
De kallar sig bara det av skatteskäl...

Fake-religion eller inte, skitsamma.

Myksa:

Grejen med kändisar är att de tror att de har vänner inom kyrkan. Dessutom gissar jag att det är lite status eftersom det är så jävla dyrt.

Status låter som en skapligt vettig anledning, räcker med att titta på typen utav medlemmar. Det måste finnas en annan anledning än "religionens trolära", fast vad vet jag...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att sceintelogin borde bli mer aktivare i Sverige. Mycket intressant religion. Om den skulle bli väldigt aktiv i sverige skulle jag svälja ett badkar av Horus jävla sperma för att visa min tacksamhet. Och sedan skulle jag äta upp en korv med bröd som om jag vore en magnetisk stol som tack vare vanföreställning har fått jorden att blivit en kukformad planet.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera