Aviseringar
Rensa alla

SD- Ät halalkött så blir du en troende muslim


Ämnesstartare

http://salaallehanda.com/nyheter/nyheter/1.3055622--ingen-ska-tvingas-ata-halalkott-

Här är ett utdrag från interljuven, det handlar om 2 muslimer som beställde halalkött som skolmat. Men Michael Öhman från Heby kommun säger nej:

Skolinspektionen tycker inte att det är ett problem att servera halalkött, vad tycker du om det?
– Det är otänkbart att äta halal för ickemuslimer, det är bara till för troende.

Hur menar du?
– Att du blir muslim om du äter halalkött.

Halal är ingen trosbekännelse. Det finns inget magiskt i halalkött som gör dig till muslim.
–Jo det gör det.

Menar du att halalkött är magiskt?
– Ja. Det här är precis det vi har varnat för. De smyger in halal överallt.

Nu när du vet att det bara är två elever som får halal, förändrar det ditt ställningstagande i motionen?
– Det gör det. Men om det är en extra kostnad att servera halalkött tycker jag att de eleverna ska få betala mellanskillnaden själva.


   
Citera

Hahahaha dumme fan


   
SvaraCitera

Åh herregud..


   
SvaraCitera

Lol. Bara lol, inga fler kommentarer. 


   
SvaraCitera

Lolwut


   
SvaraCitera

SD i ett nötskal. 


   
SvaraCitera

hellfog:
SD i ett nötskal. 

Lite roligt när man låter enstaka idioter, som i det här fallet en person från en kommun med enbart 13 500 invånare, representera ett helt parti och dess politik. Antar att det är lättare än att argumentera för sakfrågor, dock ...


   
SvaraCitera

Nae jag förstår ingenting, jag blir inte klok på detta?

Knepigt värre, dock... om inte mer knepigt att en nyhetsförmedlare skriver om detta..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Lite roligt när man låter enstaka idioter, som i det här fallet en person från en kommun med enbart 13 500 invånare, representera ett helt parti och dess politik. Antar att det är lättare än att argumentera för sakfrågor, dock ...

Senaste gången var väl förbudet mot att snusa som fick en massiv uppmärksamhet av media och alla var säkra på att Socialdemokraterna var galna. Sen visade det sig att- precis som den här mannen, att det var en person som ensamt gick i en motion och det tog väl 2 veckor att släcka elden.


   
SvaraCitera

Tror dom på häxor också eller?


   
SvaraCitera

Undrar varför SD får så mycket hat, ja kanske pga dumma idioter som honom?


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Lite roligt när man låter enstaka idioter, som i det här fallet en person från en kommun med enbart 13 500 invånare, representera ett helt parti och dess politik. Antar att det är lättare än att argumentera för sakfrågor, dock ...

Hela SD består av enstaka idioter. Det är väldigt typiskt för deras företrädare och väljare att uttala sig korkat som denna man har gjort


   
SvaraCitera

hahahahahhhaahahha jag var nära på att dö av skratt när jag läste detta xD


   
SvaraCitera

Han har dock en poäng.

Poängen är inte att man blir muslim om man äter halalkött. Utan poängen är att du kan ha en rad vidskepliga skäl för att inte äta halalkött; att det strider mot ens kristna tro, eller mot ens ateistiska syn på världen.

Vad skulle muslimer tycka om kristna ritualler, ramsor, lades över svensk skolmat? Hade de samtyckt eller åberopat religionsfriheten? (religionsfrihet står över yttrandefrihet och andra andra fri- och rättigheter tydligen)


   
SvaraCitera

hellfog:

Hela SD består av enstaka idioter. Det är väldigt typiskt för deras företrädare och väljare att uttala sig korkat som denna man har gjort

Nja, jag tror också att korkade uttalanden från SD-politiker uppmärksammas mycket mer än om de hade kommit från andra kommunpolitiker. 

I vilket fall som helst är det inget argument mot deras sakpolitik, som många försöker använda det som. 


   
SvaraCitera