Aviseringar
Rensa alla

SD blockerade Svenska kyrkan; Jimmie Åkesson ljög om civilpoliser


Ämnesstartare

http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6121752
http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6121908

Medvetet partisk sammanfattning: På Almedalsveckan var Sverigedemokraterna olyckligtvis hänvisade att stå på samma plats som Svenska kyrkan (SK). Då passade de på att utmanövrera kyrkan så mycket de orkade trots att det fanns gott om plats att stå och ha sin anläggning flera meter bort (vilket jag som gotlänning kan intyga), förmodligen "bara för att de fick". Detta medförde att deras högtalarpropaganda gjorde det totalt omöjligt för SK att föra sin egen verksamhet samt att de fick SK att framstå som förespråkare av SD:s integrationspolitik. Gotlands biskop Lennart Koskinen gick då upp på deras scen och avbröt för att be dem att vänligen flytta några meter, men SD:s arrogans resulterade i att två sverigedemokrater slet ner biskopen med stöd från partisekreterare Björn Söder som självfallet valde att tolka det som att det var biskopen som ville inskränka på deras yttrandefrihet helt och hållet och inte tvärt om. I Janne Josefssons debatt mellan Koskinen och Jimmie Åkesson stod även Åkesson på sig om att SD hade rätt till denna utmanövrering och ljög dessutom om att hans två s.k. "gorillor" var civilklädda poliser trots att bildbevis har identifierat dem.


   
Citera
Ämnesstartare

Jaha? Tycker snarare det var SK som gjorde fel. Om nu de störde sig så pass mycket på att SD stod så nära så kunde de ha flyttat på sig istället för att säga åt SD att göra det.

Och var är "beviset" för att det inte var poliser som tog ner honom från scenen?


   
SvaraCitera

Tro inte för mycket på kvällstidningarna[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hopalong Cassidy:

Jaha? Tycker snarare det var SK som gjorde fel. Om nu de störde sig så pass mycket på att SD stod så nära så kunde de ha flyttat på sig istället för att säga åt SD att göra det.

SK stod där först, och till och med polisen intygade att SD stod alldeles för nära.

Hopalong Cassidy:

Och var är "beviset" för att det inte var poliser som tog ner honom från scenen?

Andra länken. Jag vet inte exakt vilka de är mer än att de är identifierbara anhängare till SD då jag litar på helagotland.se.

PinkFloyd:

Tro inte för mycket på kvällstidningarna[shake]

Kvällstidningar? Uttala dig inte om tidningar du inte har någon koll på. Hur mycket vet du om de gotländska lokaltidningarna? Även du bör kolla bildbeviset i andra länken där en stillbild visar två sverigedemokrater som greppar tag i biskopens arm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fint av dem att värna om kristna värderingar.


   
SvaraCitera

Men herregud, det var arrangörerna som gav den platsen till SD och om du kollar på video klippet jag linkade så ser du att våld inte förekom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pinsamt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hela situationen och problematiken är det väldigt enkelt att bilda sig en uppfattning kring.

Är man Sverigedemokrat så tycker man naturligtvis att detta var skamligt gjort utav svenska kyrkan, som kom dit och förde en debatt med en kristendemokrat. Dom hade dessutom blivit tillsagda att ställa sig vid det där stället så det är ju inget som dom faktiskt kunde rå över.

Hatar man nu SD med näbbar och klor så är det besynnerligt att man stoppar den stackars biskopen och "tar ner honom" (eller rentav slet ner honom som i ts exempel, men det kan vi ju alla tydligt se på bildbevisen att så inte var fallet) när han går upp och frågar snällt mitt under en pågående debatt med full stråkastarljus riktade mot debattörerna. Svenska kyrkan vill ju också kunna föra ut sin röst, dom hade ju trots allt varit på plats innan sverigedemokraterna.

Man kan ju undra varför sverigedemokraterna aldrig fick förklara händelsen i länk2 som alla andra organisationer eller partier hade gjorts. Dom behandlas fortfarande av mediaeliten som några slags utbölingar som man mer än gärna sätter käppar i hjulet för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

slet ner

Jaså?


   
SvaraCitera

Dethär är ju larvigt, biskopen behövde verkligen inte gå upp på scen och fråga den som debatterade om dom kunde flytta på sig, han kunde lika gärna frågat någon annan som inte var upptagen med debatten. Och sen att ts anser att han blev "nersliten" från scen är ju bara larv vilket man kan se på klippet som PinkFloyd länkar till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PinkFloyd:

Men herregud, det var arrangörerna som gav den platsen till SD

Sming:

Dom hade dessutom blivit tillsagda att ställa sig vid det där stället så det är ju inget som dom faktiskt kunde rå över.

Läs om, läs rätt. Det var sverigedemokraterna själva som byggde upp scenen. Att stå på samma ställe är en sak, men att totalt utmanövrera en annan manifestation genom att stå så nära som möjligt är fruktansvärt fräckt.

PinkFloyd:

om du kollar på video klippet jag linkade så ser du att våld inte förekom.

Sming:

(eller rentav slet ner honom som i ts exempel, men det kan vi ju alla tydligt se på bildbevisen att så inte var fallet)

stentuff:

Jaså?

vallon:

Och sen att ts anser att han blev "nersliten" från scen är ju bara larv vilket man kan se på klippet som PinkFloyd länkar till.

Slita är kanske fel ord, men att ta tag i en arm och dra den neråt är att inte ta hänsyn till det biskopen bad om. Eftersom biskopen förstod detta valde han att inte kämpa emot, och annars hade de antagligen just slitit ner honom. Men varför kommenterar inte fler SD:s motbevisade lögn om att det skulle vara civilklädda poliser?

vallon:

Dethär är ju larvigt, biskopen behövde verkligen inte gå upp på scen och fråga den som debatterade om dom kunde flytta på sig, han kunde lika gärna frågat någon annan som inte var upptagen med debatten.

Hur vet du att han inte försökte med det först? Om ingen av arrangörerna runtomkring lyssnar måste det bli mer uppenbart för lyssnarna.


   
SvaraCitera

Djeydjey:

men att ta tag i en arm och dra den neråt är att inte ta hänsyn till det biskopen bad om.

Hur mycket hänsyn visar han själv då som bara klampar upp på scenen och stör? Visar han själv ingen hänsyn ska han inte förvänta sig någon tillbaks och dessutom fick han en chans att själv gå ner innan dom tog tag i honom och ledde ner honom.

Djeydjey:

Hur vet du att han inte försökte med det först?

och hur vet du att han gjorde det? Det man ser på filmen är att det första han gör är att gå upp på scenen, vad som hänt innan vet varken du eller jag, men man går inte upp på scenen och stör för det.

Djeydjey:

SD:s motbevisade lögn om att det skulle vara civilklädda poliser?

vad är det för skillnad om det är polis eller ej? Hoppar man upp på scen så blir man ju ombedd att gå ner igen, det behövs inga poliser för. Sen vet jag inte om det var poliser eller ej och jag ger fan i vilket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var Säpo som förde bort Lennart Koskinen skriver ND.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

old [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skiter hjärtligt i både SK och SD


   
SvaraCitera