Aviseringar
Rensa alla

SD


depppp
Ämnesstartare

flyktingfientlig:

Det märkliga är ju att ingen annan av de politiska partierna inser detta prolem. Minst lika märkligt är ju att 85% av svenska folket inte gör det heller. Vad hänt med Sverige? Är de övriga politikerna blinda och likaså svenska folket???

SKRÄMMANDE!

Jag vet det är sjukt, det ända dom det är det "rasistiskt" . Vilket jag inte förstår, för om vi fortsätter såhär så kommer det inte finnas mycket kvar av våra svenska traditioner eftersom allt anses vara rasistisk. 


   
SvaraCitera

depppp:

Dom vill inte ta bort folkgruppers rättigheter eller äns en folkgrupp. Dom tar upp en viktigt fråga. Och vill behålla vårt Sverige, invandringen ökar ett enormt i Sverige, vi tar in mest och tar hand om dom. 

"I de fall ett barn har förlorat båda sina biologiska föräldrar bör barnet ha rätt till både en
man och en kvinna som en ersättning för den far och den mor man har förlorat. Detta är
orsaken till att vi motsätter oss statligt sanktionerad adoption för såväl ensamstående, som
samkönade par och polyamorösa grupper. Undantaget från ovanstående princip är fall som
gäller nära släktingar eller personer som barnet redan odlat en nära relation till. " Sverigedemokraternas Principprogram  http://sverigedemokraterna.se/wp-content/uploads/2013/08/principprogram_A5_web.pdf


   
SvaraCitera

depppp: Jag vet det är sjukt, det ända dom det är det "rasistiskt" . Vilket jag inte förstår, för om vi fortsätter såhär så kommer det inte finnas mycket kvar av våra svenska traditioner eftersom allt anses vara rasistisk.

Det är svensk tradition att ha hög invandring och hjälpa flyktingar. De andra partierna talar visst om invandring men de pekar inte ut invandringen som roten till alla problem, det gör däremot SD.


   
SvaraCitera

Jag tycker att det är synd att svenska folket och övriga partier har brytt sig för lite så att SD kom in i riksdagen i första början, men som det ser ut idag så ser jag dem som en nödvändig lösning på en dålig situation. 

MarcusKing:
Gillar inte partiet eftersom de vill ta bort min grupp av människor rättigheter att göra saker och men sen är de är de enda partiet som tar upp en fråga tycker jag är jävligt konstigt.

Det är viktigt att förstå att invandrings- och integrationspolitiken är mycket mer komplex än den emotionella delen där man kan vilja ta emot alla invandrare för att hjälpa dem eller stänga ute alla för att man är främlingsfientlig. 
Om man tycker att frågan är så enkel så blundar man för hela den praktiska aspekten, där det gäller bland annat att vi kan ha en fortsatt bra ekonomi för att ens kunna fortsätta hjälpa både vår egna befolkningen och flyktingar. 


   
SvaraCitera

depppp: Jag vet det är sjukt, det ända dom det är det "rasistiskt" . Vilket jag inte förstår, för om vi fortsätter såhär så kommer det inte finnas mycket kvar av våra svenska traditioner eftersom allt anses vara rasistisk.

Hela det här "rasistsnacket" bygger ju egentligen bara på okunskap. Flyktingkramarna har helt enkelt inget annat att komma med utan utmålar alla som kritiserar massinvandringen som rasister.


   
SvaraCitera

flyktingfientlig:
Genom att SD är det enda parti som vågar nämna att massinvandringen... den extrema flyktinginvandringen... har gått käpprätt åt helvete, så får de mitt fulla stöd. 

+1


   
SvaraCitera

flyktingfientlig:

Hela det här "rasistsnacket" bygger ju egentligen bara på okunskap. Flyktingkramarna har helt enkelt inget annat att komma med utan utmålar alla som kritiserar massinvandringen som rasister.

nej, vi utmålar alla som är rasister som rasister.
högt uppsatta sd-politiker svänger med ord som babbe och svingar järnrör, kallar folk för hora. sd-politiker klär ut sig till hitler och heilar. sd-politiker leker runt med en svastika om armen. sd-politiker säger att judar inte är svenskar oavsett hur länge de bott i sverige. sd-politiker säger att samer inte är svenskar. flera sd-politiker är dömda för misshandel. sd-politiker kastar glåpord efter folk med mörk hudton.

förklara hur detta inte är rasism.


   
SvaraCitera
depppp
Ämnesstartare

chips-reklam:

nej, vi utmålar alla som är rasister som rasister.
högt uppsatta sd-politiker svänger med ord som babbe och svingar järnrör, kallar folk för hora. sd-politiker klär ut sig till hitler och heilar. sd-politiker leker runt med en svastika om armen. sd-politiker säger att judar inte är svenskar oavsett hur länge de bott i sverige. sd-politiker säger att samer inte är svenskar. flera sd-politiker är dömda för misshandel. sd-politiker kastar glåpord efter folk med mörk hudton.

förklara hur detta inte är rasism.

Bara för att en del sd-politiker har blivit dömda för misshandel, har sagt dessa grejer så betyder inte det att alla sd-politker är så. Varför ska vi ta upp dessa gamla händelser, det har hänt, nu går vi vidare och ser på de sd-politiker som gör sitt jobb rätt och vill förmedla sin åsikt.


   
SvaraCitera

depppp:

Bara för att en del sd-politiker har blivit dömda för misshandel, har sagt dessa grejer så betyder inte det att alla sd-politker är så. Varför ska vi ta upp dessa gamla händelser, det har hänt, nu går vi vidare och ser på de sd-politiker som gör sitt jobb rätt och vill förmedla sin åsikt.

Man kan ju undra vad som triggat dem? "är nog en slump..." 

ONT: Nazis - nej.
Rassar - ja 


   
SvaraCitera

chips-reklam: blablablablabla...

förklara hur detta inte är rasism.

Nu representerar ju inte jag SD utan jag är en vanlig svensk som röstat på SD eftersom jag ansåg att massinvandringen var den viktigaste frågan för Sverige och för att kunna Bevara Sverige Svenskt även i framtiden.

Vill du jag ska lista alla brott som flyktingarna begått i Sverige?

Kolla in: Flashback Forum Politik Integration och invandring


   
SvaraCitera
mynona

De är moralikonservativa som vill ta ifrån människors frihet att vara sig själva genom att tvinga dem att uppföra sig enligt mallar utifrån kön, land, landskap, lokalkultur mm. De vill föra den sociala utvecklingen tillbaka till 1950-talet där hbtq var sinnessjukt trams, mannen var familjeförsörjare och kvinnan hemmafru och ingen fick förverkliga sin personlighet. Man måste ppföra sig enligt könsmallen, man måste rätta sig efter dne lokala kulturen i det landskap/ort man är född, och därefter i det land man är född, i stället för att fritt utforska sig själv och sin personlighet: SD vill kväva oss som människor och göra alla till kopior av varandra. De verkar också vilja att alla ska försumma sig själv intellektuellt, för de uppmuntrar alla att tycka att förenklade förklaringar är de sanna, och göder därmed fördumning. Jag är rädd för dem. 


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:
Jag tycker att det är synd att svenska folket och övriga partier har brytt sig för lite så att SD kom in i riksdagen i första början, men som det ser ut idag så ser jag dem som en nödvändig lösning på en dålig situation. 

Det är viktigt att förstå att invandrings- och integrationspolitiken är mycket mer komplex än den emotionella delen där man kan vilja ta emot alla invandrare för att hjälpa dem eller stänga ute alla för att man är främlingsfientlig. 
Om man tycker att frågan är så enkel så blundar man för hela den praktiska aspekten, där det gäller bland annat att vi kan ha en fortsatt bra ekonomi för att ens kunna fortsätta hjälpa både vår egna befolkningen och flyktingar. 

Altså jag kommer från en svenne släkt sen 400år...


   
SvaraCitera

chips-reklam:

nej, vi utmålar alla som är rasister som rasister.
högt uppsatta sd-politiker svänger med ord som babbe och svingar järnrör, kallar folk för hora. sd-politiker klär ut sig till hitler och heilar. sd-politiker leker runt med en svastika om armen. sd-politiker säger att judar inte är svenskar oavsett hur länge de bott i sverige. sd-politiker säger att samer inte är svenskar. flera sd-politiker är dömda för misshandel. sd-politiker kastar glåpord efter folk med mörk hudton.

förklara hur detta inte är rasism.

SD har mognat mycket under de 20 åren de har existerat, och även om partiet har nynazistiska rötter (på samma sätt som V har kommunistiska rötter) så tycker jag nog ändå att man ska se det som det parti det är idag. 

Jag ser inget fel i att säga att judar som följer den judiska traditionen och samer som följer den samiska traditionen inte är svenskar så länge man inte lägger in en värdering i de olika folkgrupperna. Både judar och samer har ofta mycket stolthet i att vara just judar och samer, så jag skulle nog snarare anse att det skulle vara kränkande att ta ifrån dem deras kultur. 

Och det där med att flera SD-politiker är misshandlare, hur ser det ut i relation till övriga riksdagspartier? Det enda jag kan hitta är att 10% av SD är dömda, medan ca 20% av övriga partier är det ( http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=937718 ). 


   
SvaraCitera

Ett parti med svarta rötter helt klart, onekligen har de varit nynazister. Men i dagens läge är de lika humana i deras politik som alla andra.

Ett bra parti med en bra politik som för med sig goda värderingar, sen finns det vissa "politiker" som är dumma i huvudet inom partier, men det finns det onekligen i de andra också.


   
SvaraCitera

MarcusKing:

Altså jag kommer från en svenne släkt sen 400år...

Lite svårt att säga någonting om det om du inte berättar mer om din situation, dock. 


   
SvaraCitera