Aviseringar
Rensa alla

SD, hahaha xD


Roligt att se. "Om jag åker till Kina, blir jag kines då?"

Klart jag inte blir, och det gäller även invandrarna som kommer till Sverige.


   
SvaraCitera

OF 5:

i stil med "jag vill flytta till ett land där man inte tar emot invandrare"[bigcheers]

Det är ett felaktigt citat. Det han sa var: "Jag vill flytta till ett land som inte tar emot utomeuropeiska invandrare".


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Det är ett felaktigt citat. Det han sa var: "Jag vill flytta till ett land som inte tar emot utomeuropeiska invandrare".

my bad ska genast ställa mig i skamvrån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Roligt att se. "Om jag åker till Kina, blir jag kines då?"

Klart jag inte blir, och det gäller även invandrarna som kommer till Sverige.

kanske inte utseendemässigt men man lär ju kunna räknas som kines efter som man bor i det landet?
så jag skulle aldrig kunna bli dansk t.ex?
menar du att du inte vill ha hit invandrar eller försöker du bara påstå att man kommer ifrån det landet man är född i?


   
SvaraCitera
Hando

Påmminer ju om något en kompis sa, "En råtta som föds i ett stall blir inte häst"
Fast den var lite väl elak egentligen [blush]


   
SvaraCitera

Så jävla härligt, go SD [party]

”Om en person är född i ett annat land, kan han eller­ hon då bli svensk?”

– Nej, inte om det är en muslim eller en afrikan. Ja om det är en dansk, en finne eller­ en norrman, säger Harald Lind, som sitter i Hässleholms kommunfullmäktige.

Haha, så jävla klockrent ^^

De ska godta vår religion

Somsagt, vilken religion?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isteche:

Haha, så jävla klockrent ^^

haha ja 😛 jääääääääävligt dåliga på att "smyga" in va dom egentligen vill ha sagt [bigsmile]


   
SvaraCitera

SD har rätt till viss del faktiskt, Sverige kan inte låta alla komma hit. Idag finns det inte jobb & bostäder till befolkningen varför ska man då ta in ännu fler?


   
SvaraCitera

han har ju rätt i det han säger faktiskt, därför man stör sig på tidningar som skriver "SVENSK TERRORIST GRIPEN BLABLA" så ser man namnet Ahmed Muhammed Abdullah Allah, svensk medborgare gör dig inte till svensk.


   
SvaraCitera

CharliesName:

– En zebra som flyttar till Sverige blir ju inte en häst. Alltså kan en arab inte bli svensk

En ganska bra jämförelse. Synd att Aftonbladet var tvungna att förstöra Guillous seriösa granskning med en massa amatöraktig journalistik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

göteborg_:

Idag finns det inte jobb & bostäder till befolkningen varför ska man då ta in ännu fler?

Är det det vi snackar om?


   
SvaraCitera

Många av dem (SD) är psykiskt störda, då de får ångest pga invandringen. De är rädda, de förstår inte, de vill falla tillbaka i sitt trygga bo, de är konservativa till yttersta spets och helt klart irrationella i sitt tvångsmässiga och neurotiska handlande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Många av dem (SD) är psykiskt störda, då de får ångest pga invandringen. De är rädda, de förstår inte, de vill falla tillbaka i sitt trygga bo, de är konservativa till yttersta spets och helt klart irrationella i sitt tvångsmässiga och neurotiska handlande.

Har du belägg för ditt uttalande, eller är det en personlig teori?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

Har du belägg för ditt uttalande, eller är det en personlig teori?

varför tror du att vissa är invandrarfientliga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CharliesName:

varför tror du att vissa är invandrarfientliga?

En högst amatörmässig analys: är man invandrarfientlig beror det förmodligen på att man är fördomsfull och kanske inte riktigt vet vad man pratar om.
Men nu handlade det om SD, som (enligt mig och många andra) inte är invandrarfientliga utan kritiskt inställda till dagens förda invandringspolitik. Att detta skulle betyda att man bland annat är "psykiskt störd, rädd, oförstående, konservativ" har jag svårt att tro.


   
SvaraCitera