Aviseringar
Rensa alla

SD pratar om låtsasproblem (pseudoproblem), det är det som är deras dilemma.


Ämnesstartare


Att något uppfattas som ett problem av många (en stor minoritet), gör det inte till ett faktiskt problem. Att man kan beskriva verkligheten så människor kan känna igen sig, betyder inte att man pratar om riktiga problem. Möjligen är SD en reaktion på ett riktigt problem, men frågan är om man är kapabel att formulera vad det problemet är? Jimmie säger inte någonstans vad som är problemet? 


   
Citera
Ämnesstartare

Man måste ju prata om låtsasproblem, för att avleda från dom verkliga problemen:

http://www.tv4play.se/program/utvalda-nyhetsklipp?video_id=2962235

Gillar ursäkterna han kommer med - och att han i sin panik måste upprepa att han inte är insatt och inte kan detaljernaHjärta

Vad skulle hindra SD från fiffel med skattemedel? Nej usch.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Att något uppfattas som ett problem av många (en stor minoritet), gör det inte till ett faktiskt problem. Att man kan beskriva verkligheten så människor kan känna igen sig, betyder inte att man pratar om riktiga problem. Möjligen är SD en reaktion på ett riktigt problem, men frågan är om man är kapabel att formulera vad det problemet är? Jimmie säger inte någonstans vad som är problemet? 

Det är väldigt många fler som är kritiska mot invandringspolitiken, segregationen och det mångkulturella samhället än som röstar på SD. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

Det är väldigt många fler som är kritiska mot invandringspolitiken, segregationen och det mångkulturella samhället än som röstar på SD. 

Betyder inte att man håller med om Sds problemformuleringar. Du har rätt givetvis att många känner sig oroliga och det är okej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Betyder inte att man håller med om Sds problemformuleringar. Du har rätt givetvis att många känner sig oroliga och det är okej. 

De flesta har ingen aning om vad SDs problemformuleringar i själva verket är utan går okritiskt på propagandan från media och de övriga partierna. De flesta tror exempelvis att SD är emot enskilda individer, bygger sin politik på etnicitet osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

De flesta har ingen aning om vad SDs problemformuleringar i själva verket är utan går okritiskt på propagandan från media och de övriga partierna. De flesta tror exempelvis att SD är emot enskilda individer, bygger sin politik på etnicitet osv. 

Vad skulle du säga är SDs problemformuleringar? 


   
SvaraCitera
1009
 1009

N.W: Det är väldigt många fler som är kritiska mot invandringspolitiken, segregationen och det mångkulturella samhället än som röstar på SD.

Precis. Men alla är inte rasister så varför stödja de som snackar om de här sakerna ur de minst konstruktiva perspektiven? SD bidrar bara till onödiga konflikter och sår spit i samhället. 


   
SvaraCitera
1009
 1009

N.W: De flesta tror exempelvis att SD är emot enskilda individer, bygger sin politik på etnicitet osv.

Det tror jag inte många tror. Det är heller inte den bild jag fått av media. 

Däremot försöker SD utmåla det som att alla försöker framställa dem som dödsmördarnazister när de bara vill värna om svensk kultur och bekämpa hedersvåld och människohandel (som de påstår i sin reklamfilm). De framställer sig som de enda som står för sånt som är helt okontroversiellt att stå för, och påstår att de p.g.a. detta utmålas som Hitler-figurer av det politiska- och mediala etablissemanget. De kan inte ta kritiken för vad den är utan måste framställa den som helt irrationell så att de kan avfärda den. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Vad skulle du säga är SDs problemformuleringar? 

I grunden splittring, segregation och utanförskap. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1009: Men alla är inte rasister så varför stödja de som snackar om de här sakerna ur de minst konstruktiva perspektiven?

Det gör inte SD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1009: Det tror jag inte många tror. Det är heller inte den bild jag fått av media. 
Däremot försöker SD utmåla det som att alla försöker framställa dem som dödsmördarnazister när de bara vill värna om svensk kultur och bekämpa hedersvåld och människohandel (som de påstår i sin reklamfilm). De framställer sig som de enda som står för sånt som är helt okontroversiellt att stå för, och påstår att de p.g.a. detta utmålas som Hitler-figurer av det politiska- och mediala etablissemanget. De kan inte ta kritiken för vad den är utan måste framställa den som helt irrationell så att de kan avfärda den.

 Bland vänstern är dessa vanliga fördomar om SD. Man vill skicka ut alla invandrare, har något personligt mot invandrare, tycker inte om folk med annan etnisk bakgrund, står inte upp för alla människors lika värde osv. Idiotiska grundlösa saker som bygger på en helt fel bild av partiet. Säger du något annat kan du inte ha följt med i debatten. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

I grunden splittring, segregation och utanförskap. 

Vad för typ av splittring, vad orsakar splittringen? Vad för typ av segregation, vad orsakar den? Vad för typ av utanförskap, och vad orsakar den? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Vad för typ av splittring, vad orsakar splittringen? Vad för typ av segregation, vad orsakar den? Vad för typ av utanförskap, och vad orsakar den? 

Vad splittringen, segregationen och utanförskapet skapar har jag diskuterat otroligt många gånger här på forumet. Om du dessutom är helt främmande inför problemen, vilket det framstår som, har jag även svårt att se hur en sådan diskussion skulle kunna föra något med sig. Det var dessutom inte vad det handlade om i grunden. Du frågade vad SDs problembeskrivning är, jag svarade. En diskussion om problembeskrivningen är en annan sak.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

alla politiker gör det. Det kommer alltid vara deras största svaghet... att ta en fjäder och göra en hel jävla broilerfarm. Det går givetvis att tycka vad som helst av det, men tydligen så är det be bästa sättet att hitta röster bland landets befolkning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

Vad splittringen, segregationen och utanförskapet skapar har jag diskuterat otroligt många gånger här på forumet. Om du dessutom är helt främmande inför problemen, vilket det framstår som, har jag även svårt att se hur en sådan diskussion skulle kunna föra något med sig. Det var dessutom inte vad det handlade om i grunden. Du frågade vad SDs problembeskrivning är, jag svarade. En diskussion om problembeskrivningen är en annan sak.

Nej jag menar vad för typ av splittring ect? Marxister kan också tala om splittring, segregation och utanförskap exempelvis. Men ni är inte marxister? Så ni menar något annat? Eller håller ni med vänsterpartiet? 


   
SvaraCitera