Aviseringar
Rensa alla

SD reklam i tunnelbanan.. SVT desperata


Ämnesstartare

Såg ett journalist-team i Stockholms tunnelbana i veckan som desperat letade efter människor som ville kommentera SDs reklamaffischer på väggarna. Jag observerade clownerna i 5 minuter och inte en enda ville ställa upp. När det var min tur att få frågan om jag hade någon åsikt om affischerna svarade jag kort och gott "Ja, men ingen som du kommer få sända för din odemokratiska producent"... och så lunkade de tyst vidare.

Är det bara jag som både skrattar och spyr på medias desperata hot mot vårt demokratiska samhälle? Att en statligt styrd och finansierad public service på detta sätt tillåts sprida och lobba odemokratisk propaganda är för mig en gåta. Sjuklövern, hej Putin!


   
Citera
Ämnesstartare

Allt och alla utom Sverigedemokraterna är ett hot mot demokratin.


   
SvaraCitera

Inget konstigt att de gör ett inslag om det eftersom det har varit en snackis. Vill du att aktuellt ska ha inslag om söta kaniner istället?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dealbreaker: "Ja, men ingen som du kommer få sända för din odemokratiska producent"... och så lunkade de tyst vidare.

Eller var det du som var tyst pga att du inte ville skämma ut dig inför svenska folket?


   
SvaraCitera

slå dig själv i bröstet lite hårdare. går det? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd:

Eller var det du som var tyst pga att du inte ville skämma ut dig inför svenska folket?

Du måste inse att dina vänsteråsiskter inte är utbredda bland svenska folket. Bland vanligt folk är det helt vanligt att ha lågt förtroende för journalister, vara kritisk mot invandringen och vara sympatisör till SD. Öppna ögonen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

<3 


   
SvaraCitera

NiklasW:

Du måste inse att dina vänsteråsiskter inte är utbredda bland svenska folket. Bland vanligt folk är det helt vanligt att ha lågt förtroende för journalister, vara kritisk mot invandringen och vara sympatisör till SD. Öppna ögonen.

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Allt och alla utom Sverigedemokraterna är ett hot mot demokratin.

Nu går du allt händelserna i förvägBlinkFör tillfället är allt och alla utom SD bara vänsterextremister än så längeMycket glad

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Du måste inse att dina vänsteråsiskter inte är utbredda bland svenska folket. Bland vanligt folk är det helt vanligt att ha lågt förtroende för journalister, vara kritisk mot invandringen och vara sympatisör till SD. Öppna ögonen.

Rullar ögonen

http://www.interasistmen.se/dumheter/riksdagsledamot-hanar-aftonbladets-laga-fortroende-missar-att-sd-ar-samre/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Nu går du allt händelserna i förvägFör tillfället är allt och alla utom SD bara vänsterextremister än så länge

Läser fan "hot mot demokratin" hela tiden, genomtramsigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså ååå niklas för att vara sdare så gör du mig helt varm i kroppen 😀 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Läser fan "hot mot demokratin" hela tiden, genomtramsigt.

Sant iofs., då har vi alltså Åkesson-logiken jag nämnde, samt SDare-på-UM-logiken som lyder:

Nachac: Allt och alla utom Sverigedemokraterna är ett hot mot demokratin.

.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd: Eller var det du som var tyst pga att du inte ville skämma ut dig inför svenska folket?

Göra bort mig? Med tanke på att de under 5 minuter inte fick mer än "nej" som svar av andra så måste det funnits många SDare i tunnelbanan just när jag var där.

Säg mig varför jag skulle ställa upp på en intervju och riskera få galna vänsterextremister efter mig för att jag är för demokrati? Eller ens slösa min tid på en intervju eftersom att min hårda sanning inte hade fått sändas?

Hade jag fått maskera mig som dessa vänsterextremister så hade jag däremot gärna ställt upp... men än en gång. SVT hade inte sänt demokratiska åsikter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: .

Precis.


   
SvaraCitera