Aviseringar
Rensa alla

SD vill utvisa semestrande flyktingar


Ämnesstartare

Sming:

Borde aldrig citerat dig från början då du inte verkar tillräckligt mogen för en debatt, precis vad jag kunde förvänta mig av en kvinna.

Du verkar ganska så bitter på hela kvinnosläktet. Får man fråga varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du verkar ganska så bitter på hela kvinnosläktet. Får man fråga varför?

Den diskussionen är inte avsedd för denna tråden. om du orkar skicka iväg ett PM kan vi ju diskutera saken där, upp till dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Den diskussionen är inte avsedd för denna tråden. om du orkar skicka iväg ett PM kan vi ju diskutera saken där, upp till dig.

Ska överväga saken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Är inte det där jävligt logiskt? Diskutera!

Nu har jag lite dålig kolla för det första, så undrar först om det gäller även om man har svenskt medborgarskap? (Vilket det logiskt sett inte borde, men frågar ändå)

Har man inte Svenskt medborgarskap, och man kan göra bedömningen att det är tillräckligt stabilt i hemlandet där de åker på semester så tycker jag att det är befogat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Nu har jag lite dålig kolla för det första, så undrar först om det gäller även om man har svenskt medborgarskap?

Nej det gäller inte om man har medborgarskap, men det gäller när man har uppehållstillstånd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Är inte det där jävligt logiskt?

Jo ganska under de premisserna. Är benägen att hålla med Jimmie för ovanlighetens skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Nu har jag lite dålig kolla för det första, så undrar först om det gäller även om man har svenskt medborgarskap? (Vilket det logiskt sett inte borde, men frågar ändå)

En bra fråga faktiskt. Jag antar att det inte gäller dom som fått medborgarskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Jag antar att det inte gäller dom som fått medborgarskap.

Om det nu är så, håller jag för en gångs skull med SD. Om man nu också gör en bedömning av hemlandet för att kolla stabiliteten innan man avvisar dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

åker på semester till sitt hemland utan tillstånd.

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

?

Läs artikeln.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

?

Är väl så att man inte får göra det eftersom att folk som inte behöver skydd annars skulle använda det som svepskäl eller ngt.


   
SvaraCitera

isola:

mm och sen ta tillbaka alla när det blir oroligt igen, och sen skicka iväg dem igen

Nej, vi skickar tillbacks dem och ger fan i att ta hit dom igen[y]


   
SvaraCitera

Semester? Tror ni att de åker och solar och badar om de kommer från t.ex. Afghanistan och behöver hjälp? Kan vara sjuka anhöriga etc etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Woho:

Nej, vi skickar tillbacks dem och ger fan i att ta hit dom igen[y]

Okej p17, hoppas för din skull att du mognar sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle vilja rösta på Sverigedemokraterna eller Kristdemokraterna, hahah.


   
SvaraCitera