Aviseringar
Rensa alla

SDares anti-svenska värderingar blir tydligare


Ämnesstartare

En SDare skrev på Avpixlat att han såg beslutet att låta homosexuella bli blodgivare som ett led i regeringens ”försök att utplåna svenska folket” genom att sprida hiv, eller ”bögpest”, som han kallade det.

En annan SDare skrev gång på gång om att ”etniska svenskar” måste beväpna sig. Skrev på Avpixlat: ”Det är bättre att beväpna oss etniska Svenskar. Helst med Glock 17 för oss herrar och Glock 19 för damerna. Så vi kan skydda oss mot berikarna.”

Vad säger det här om värderingarna som finns bland medlemmar inom SD? Visst det är inte den officiella ståndpunkten av partiet, samtidigt så är det logiskt med tanke på SDs ideologi. Man är homofobisk, man har en patriarkal syn på relationen mellan kvinnor och män. Man ser utrikesfödda som ett hot emot nationen.

Vad som skiljer Glock 17 och Glock 19, är att Glock 17 inte har ett säkert läge, så det är lättare att komma till skott. WTF??! Gråter

Är det här verkligen Svenska värderingar? Känns väldigt anti-svenskt om du frågar mig…

Okej, ska försöka att inte göra mer trådar om SD. Men WTF!!??!?! SERIOsLUYYY!! Tardig Varför kan inte Sverigedemokrater vara svenska som alla andra?


   
Citera
Ämnesstartare

space: Okej, ska försöka att inte göra mer trådar om SD.

Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Rullar ögonen

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space:

Är det här verkligen Svenska värderingar? Känns väldigt anti-svenskt om du frågar mig…

Nej och det är inte SDs värderingar heller, det är precis därför sådana personer utesluts ur partiet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ni gör min mensvärk ännu värre. snälla sluta


   
SvaraCitera

NiklasW:

Nej och det är inte SDs värderingar heller, det är precis därför sådana personer utesluts ur partiet. 

Varför utesluts alla SD:are som uttrycker sina sanna åsikter då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

psychoex:

Varför utesluts alla SD:are som uttrycker sina sanna åsikter då?

Eftersom deras värderingar inte stämmer överens med partiets.


   
SvaraCitera

NiklasW:

Eftersom deras värderingar inte stämmer överens med partiets.

Har sett den innan. Säg mig, varför är det så många i partiet med sådana åsikter då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glock 17 har en säkring i avtryckaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

psychoex:

Har sett den innan. Säg mig, varför är det så många i partiet med sådana åsikter då?

Först och främst är jag övertygad om att en absolut majoritet i partiet inte har sådana åsikter utan att de flesta helt delar SDs värderingar. Man ska sedan ha klart för sig att det naturligtvis finns idioter i alla partier. Anledningen till att det oftare är SDare som gör bort sig i media kan lite ha att göra med att media faktiskt aktivt arbetar för att motverka SD. Saker som egentligen inte hade varit stora kanske blir det i media just på grund av det. Sedan är det också så att SD är ett nytt parti som har ganska svårt att fylla platser. Med tanke på lynchstämningen som finns mot sverigedemokrater är det få som vågar bli aktiva i partiet vilket gör att kanske folk som egentligen inte borde vara på relativt högt uppsatta positioner faktiskt lyckas ta sig dit ändå. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Först och främst är jag övertygad om att en absolut majoritet i partiet inte har sådana åsikter utan att de flesta helt delar SDs värderingar.

Jag är inte lika optimistiskt som du gällande detta. 

NiklasW: Man ska sedan ha klart för sig att det naturligtvis finns idioter i alla partier.

Det är mer seriöst än så. Det är FFS personer som har förtroendeuppdrag. Visa mig ett annat riksdagsparti med politiker som idag har förtroendeuppdrag med dessa åsikter? Tror du det går att hitta något med homofobiska åsikter med uppdrag för vänsterpartiet exempelvis? 

NiklasW: Anledningen till att det oftare är SDare som gör bort sig i media kan lite ha att göra med att media faktiskt aktivt arbetar för att motverka SD.

Ja det är aktivister som aktivt motarbetar SD. Och media är inte neutral, eller objektiv. En sådan enkel sak som att media står upp för en typisk svensk demokratisyn visar på hur mycket man faktiskt tar ställning. 

NiklasW: Sedan är det också så att SD är ett nytt parti som har ganska svårt att fylla platser.

Jag vet inte hur det var med miljöpartiet när det var ett nytt parti, vet du det? 

NiklasW: Med tanke på lynchstämningen som finns mot sverigedemokrater är det få som vågar bli aktiva i partiet vilket gör att kanske folk som egentligen inte borde vara på relativt högt uppsatta positioner faktiskt lyckas ta sig dit ändå.

Så du skyller alla problem som SD har på andra än SD själv? Hur vuxet är det egentligen? Tänk om det är så läskigt att dessa inofficella åsikter är nödvändiga för partiet? Att det är en del av partiet som sådant? Och att media, oavsätt hur lavirga dom annars är har rätt vad gäller just detta? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space:

Det är mer seriöst än så. Det är FFS personer som har förtroendeuppdrag. Visa mig ett annat riksdagsparti med politiker som idag har förtroendeuppdrag med dessa åsikter? Tror du det går att hitta något med homofobiska åsikter med uppdrag för vänsterpartiet exempelvis? 

Googla Abdirisak Waberi, som i min värld uttryckt mycket mer olämpliga åsikter än SD-politikerna gör idag. Han är inte heller någon random politiker i Jämtland utan riksdagsledamot och dessutom har han inte blivit utesluten jämfört med de FD sverigedemokraterna. Finns fler exempel. Socialdemokraterna har haft två skattefifflande partiledare de senaste tiden. Moderaterna har haft flera ministrar som tvingats avgå, bland annat en som misstänktes för sexköp. För att inte tala om självaste utrikesministern som är misstänkt för folkrättsbrott. Detta är iallafall i min värld långt mycket mer allvarligt än att en Jämtlandspolitiker från SD skriver en dum kommentar på Avpixlat.

Ja det är aktivister som aktivt motarbetar SD. Och media är inte neutral, eller objektiv. En sådan enkel sak som att media står upp för en typisk svensk demokratisyn visar på hur mycket man faktiskt tar ställning. 

Förstår inte riktigt vad du menar men media motarbetar definitivt SD genom diverse båda oetiska och opartiska sätt vilket man som journalister inte ska göra, något som dessvärre påverkar folk.

Jag vet inte hur det var med miljöpartiet när det var ett nytt parti, vet du det? 

Det fanns verkligen inte en sådan lynchstämning mot miljöpartiet som det finns idag mot SD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

palla skapa femtioelva trådar om sd hela jävla tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: SD.

Du är jimmie åkesson va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chuz Martinez:

Du är jimmie åkesson va?

Oklart


   
SvaraCitera