Aviseringar
Rensa alla

SDs politik om skatter?


Ämnesstartare

Jag håller på att skriva en uppsats om Sverigedemokraterna och försöker hitta lite vad dom tycker och har för ideer om skatterna.

Har kollat runt lite på deras sida och försökt googla lite men hittar ingenting intressant =/

Men vet någon vart man kan läsa om vad dom tycker om just skatterna?


   
Citera

De tycker att invandrare ska betala allt och sen dra när pengarna är slut.


   
SvaraCitera

sd bryr sig egentligen inte om någonting annat än invandringspolitik så det är inte särskilt konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

@Bara Ta Allt Haha okej 😛
lite seriösare tack, har ganska bråttom då uppsatsen ska in imorgon :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

sd bryr sig egentligen inte om någonting annat än invandringspolitik så det är inte särskilt konstigt.

okej, så det finns inte så mycket att skriva om där med andra ord då?


   
SvaraCitera

chipstuttar:

okej, så det finns inte så mycket att skriva om där med andra ord då?

alltså, jag vet inte, men står det inget om det på deras sida så finns det väl inget intressant överhuvudtaget att skriva. i grunden är trots all sverigedemokraterna ett enfrågesparti


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo det e sant, får väl hitta på något annat att skriva där då 😛
men tack för hjälpen iaf [smile]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

sd bryr sig egentligen inte om någonting annat än invandringspolitik så det är inte särskilt konstigt.

osanning. de bryr sig även om folkhemmet. vet inte riktigt vad som åsyftas där, men jag antar att det handlar om kärnfamiljer på små lantorter utan invandrare.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

sd bryr sig egentligen inte om någonting annat än invandringspolitik så det är inte särskilt konstigt.

Leijonsparf:

osanning. de bryr sig även om folkhemmet. vet inte riktigt vad som åsyftas där, men jag antar att det handlar om kärnfamiljer på små lantorter utan invandrare.

Och abort! De gillar det inte.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

osanning. de bryr sig även om folkhemmet. vet inte riktigt vad som åsyftas där, men jag antar att det handlar om kärnfamiljer på små lantorter utan invandrare.

mediakatt:

Och abort! De gillar det inte.

just det, och inte homosexuella heller kom jag på, fel av mig!


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

just det, och inte homosexuella heller kom jag på, fel av mig!

invandrarbögar är big no-no, i synnerhet. stjäl våra jobb, bidrag och kvinnor. och förmodligen även våra barn.


   
SvaraCitera

de vill väl behålla jobbskatteavdraget iaf


   
SvaraCitera

De presenterade ju för fan sin skuggbudget för två dagar sedan. Googla för i helvete, och nej, dom är verkligen inget enfrågeparti.

http://politisktinkorrekt.info/2010/06/01/statsvetare-imponerad-av-sds-skuggbudg...

chipstuttar:

yc


   
SvaraCitera

de släppte sin budget häromdagarna. SD vill både sänka skatten ännu mer och samtidigt höja diverse ersättningsnivåer. Hela kalaset har SD främst tänkt betala genom att minska Sveriges befolkning. SD beräknar själva att deras förslag kommer att minska asyl- och anhöriginvandringen med 90 procent. Sänkt bistånd och att gå ur EU ska också spara pengar.

http://sdu.nu/Skuggbudget_2010.pdf


   
SvaraCitera

Anarkandi:

gå ur EU

[party][party][y][y]


   
SvaraCitera