Aviseringar
Rensa alla

Se med stängda ögon


Ämnesstartare

Om man blundar, och sedan petar på sidan av ögat genom ögonlocket så kan man se avtrycket av fingret på motsatta sidan där man petar.

Hur kommer det här sig? Hur kan man se ett avtryck?

Förklara för mig.


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Och med den frågan fick Jellybeans 100 ungdomar över hela Sverige att peta sig själva i ögat. [smile]


   
SvaraCitera

Åtta:

Och med den frågan fick Jellybeans 100 ungdomar över hela Sverige att peta sig själva i ögat.

XD


   
SvaraCitera

Åtta:

Och med den frågan fick Jellybeans 100 ungdomar över hela Sverige att peta sig själva i ögat.

Räknas jag som ungdom? [blush]


   
SvaraCitera

Ha! Ha! Jag petade mig inte i ögat. Dock betvivlar jag att man tydligt kan se ett fingeravtryck ändå, din lögnaktige spjuver! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_13th:

Ha! Ha! Jag petade mig inte i ögat. Dock betvivlar jag att man tydligt kan se ett fingeravtryck ändå, din lögnaktige spjuver! [mad]

Jag garanterar dig att det fungerar, självklart med stängda ögon.

Man kan se ett svart fingeravtryck med med vita utkanter.

Det kan i alla fall jag.

Finns det någon förklaring för detta? Ganska intressant att syn och känsel möts på något sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag ser ingenting.

men man kan ju se ljus genom ögonlocken.. eller, jag tycker man kan det... det blir svartare när lampan är släckt än när den är tänd, fast man har stängda ögon i båda fallen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det måste vara ngåot fel på dina ögon detta funkar inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Verkligen?

Jag trycker bara lite lätt på yttersidan, alltså inte i mitten, genom ögonlocket.

Ni har fail ögon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Och med den frågan fick Jellybeans 100 ungdomar över hela Sverige att peta sig själva i ögat.

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

[blush]

MOAHAHA

>=)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det funkar när jag gör [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Det funkar när jag gör [cute]

! 🙂

Har du någon förklaring?

Hur fungerar detta när syn och känsel möts?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Något som inte direkt är relaterat, men roligt.

Att leka med det perifiera synfältet.

Se rakt framåt, ta sedan din hand vid sidan av det perifiera synfältet. Fokusera på handen samtidigt som du ser rakt framåt, för handen in och ur det perifiera synfältet.

Vilken färg har handen? Jag kan inte säga något färg, men jag ser den helt klart, samt rörelsen. Jag kan inte se formen, men jag ser ju helt klart att det är något där.

Vi människor har ett dåligt perifert synfält.[sad][sad][sad]


   
SvaraCitera

Jellybeans:

Jag garanterar dig att det fungerar, självklart med stängda ögon.

Jag ser inte ett dyft, kan i och för sig bero på att jag har kontaktlinserna på mig.


   
SvaraCitera