Aviseringar
Rensa alla

Se vem som har IP-adressen?


Ämnesstartare

Psykospektra:

Sluta ladda ned då!!

För ipred kan ju absolut inte missbrukas och användas till helt andra grejer? [smile][smile][smile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Jag vet redan om db.ripe.net, men man kan ju endast se vilket bredbandsbolag personen har eller så och jag vill veta vart personen bor, i vilket område åtminstone. [y]

Det kan du inte.

Göteborgstrollet:

Det går visst... När ja söker på mitt ip står de typ comhem göteborg eller nåt liknande...

För att din internetleverantör råkar ha en gateway i samma stad som du befinner dig i.
Du kan inte spåra någon på det sättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DinGud:

Brukar slå fel på några mil bara. Har

Tack! Jag gick in och sökte och fick reda på att personen bor i Stockholm, puuuh liksom. Det är ju en bit härifrån. Trodde det var en person härifrån som skrivit det, då blev jag jätterädd typ [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Tack!

Du vet att det där inte alls behöver stämma va?
Min till exempel visar att jag befinner mig på fel sida av sverige, en annan gång till och med i fel land.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Göteborgstrollet:

Det går visst... När ja söker på mitt ip står de typ comhem göteborg eller nåt liknande...

Kittieh:

Tack! Jag gick in och sökte och fick reda på att personen bor i Stockholm, puuuh liksom. Det är ju en bit härifrån. Trodde det var en person härifrån som skrivit det, då blev jag jätterädd typ [blush]

Visar ju annars bara var Internetleverantörens plats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Visar ju annars bara var Internetleverantörens plats.

Nej???????? Nu blir jag orolig igen. [cry]

aristoteles:

Du vet att det där inte alls behöver stämma va?
Min till exempel visar att jag befinner mig på fel sida av sverige, en annan gång till och med i fel land.

MEN FAN. Så jag kommer aldrig få reda på vem det var!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

MEN FAN. Så jag kommer aldrig få reda på vem det var!

Du har inte funderat på om det vore logiskt att kunna ta reda på hemadress genom ip?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

MEN FAN. Så jag kommer aldrig få reda på vem det var!

Visst är det jobbigt? Vi borde införa en lag som gör det olagligt att vara anonym på internet!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

För ipred kan ju absolut inte missbrukas och användas till helt andra grejer?

Nej det har jag svårt att tro, ge mig ett exempel. [confused]


   
SvaraCitera

Psykospektra:

Nej det har jag svårt att tro, ge mig ett exempel. [confused]

Blufföretag har det redan idag väldigt enkelt för sig att skicka falska fakturor. Lagen lär ju inte minska begränsning för dessa "företag". Skicka ut 100 fakturor till olika personer och skriv att dessa laddat hem din upphovsrättskyddade tyskporr. Sannolikheten är nog stor, om än inte tyskporr så vanlig porr, att dessa laddat ned porr under ett år. Hur många vågar bestrida och inte betala en nätt liten summa på 2000 kr?

Det är för övrigt väldigt lätt att ladda ned tyskporr från en annans dator/ip-adress.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Psykospektra:

Nej det har jag svårt att tro, ge mig ett exempel. [confused]

Falska fakturor, företag tar reda på information om personer utan anledning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wakajwaka:

borde införa en lag som gör det olagligt att vara anonym på internet!!

Nej, ofta, ibland vill man ju vara anonym. [cute]

aristoteles:

Du har inte funderat på om det vore logiskt att kunna ta reda på hemadress genom ip?

Hehe. Nä.


   
SvaraCitera

http://www.ip-adress.com/ip_tracer/

Inte testat om den fungerar dock ;P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UNDEAD:

Inte testat om den fungerar dock ;P

Spelar ingen roll vilken tjänst du väljer, det funkar bara inte så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Spelar ingen roll vilken tjänst du väljer, det funkar bara inte så.

Tycker det funkar rätt bra, iallafall för mig, står att jag bor på ett ställe som ligger typ 20 min härifrån. (: Så det var ju inte så fel!


   
SvaraCitera