Aviseringar
Rensa alla

SE Vivaz pro, X10 mini pro eller nån annan? hmm


Ämnesstartare

Tänkte införskaffa mig en ny mobil, därför att min SE W902 är totalt slutkörd, fast den har egentligen allt jag behöver förutom att hela operativsystemet (?) är förstört.

Har ingen lust att köpa iphone därför att jag redan har en ipod touch, sen kostar den lite för mycket.
Hade tänkt mig en SE Vivaz Pro (den med ett fysiskt QWERTY tangentbord) eller en SE X10 mini pro.

Vill ha en mobil med ett skönt OS (heter det så på mobiler?), inte nåt tråkigt som det brukar vara på Smartphones.

Är Android och Symbian bra? Har hört att det är öppen källkod, eller var det va, så att det är lätt att skapa egen programvara till den?

Har alltid haft Sony Ericsson i hela mitt liv, men det vore kul att testa något nytt, så länge det inte är sämre än SE bara.
Sen så vill jag såklart ha TouchScreen, och ett sånt där tangentbord som på Vivaz Pro.
Å andra sidan, får den inte vara för stor, eftersom att jag ofta är ute och fotar/cyklar/kör cross och uppdaterar då ofta genom Twitter/Facebook.

Finns det nån på UM som äger en vivaz eller X10 mini och kan berätta lite mer om den ?

/peace out


   
Citera
Åtta

XUSE:

Vill ha en mobil med ett skönt OS (heter det så på mobiler?), inte nåt tråkigt som det brukar vara på Smartphones.

Det heter OS även på mobiler, ja. Och vad menar du med att smartphones brukar ha "tråkiga" operativsystem?

XUSE:

Är Android och Symbian bra? Har hört att det är öppen källkod, eller var det va, så att det är lätt att skapa egen programvara till den?

Android och Symbian är två olika operativsystem. Båda är open source. Det är förhållandevis enkelt att skapa egen programvara till de båda. Om jag inte missminner mig så skriver man Symbian-applikationer i C++ och Android-applikationer i Java.

XUSE:

Sen så vill jag såklart ha TouchScreen, och ett sånt där tangentbord som på Vivaz Pro.

Vanligen får du välja mellan touchscreen och fysiskt tangentbord. Det kanske finns mobiler som har båda, men det känns aningen onödigt.


   
SvaraCitera

XUSE:

X10 mini

Har vanliga och den är trevlig. Men om man ska surfa och skriva mycket så behövs det större skärm. Jag är ganska simpel i mitt mobilanvändande och då duger den.


   
SvaraCitera

Nokia N900 är rätt nice.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har Nokia N97 och den har både touch-screen och ett
fullfjädrat qwerty tagentbord. Det är en Symbian S60 version 5,
den har även 32 GB minne [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nokia N97 såg faktiskt rätt grym ut, men fortfarande extremt stor.
Lutar nog mest åt Vivaz Pro nu, men av de recensioner jag har sett så är det flest "Helt okej, telefon" - recensioner.

Kollade också på Samsung wave, men ja, jag vet inte ..


   
SvaraCitera

Satsa på X10 mini pro då. Symbians operativsystem suger! Eller ännu bättre sattsa på vanliga X10


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

Satsa på X10 mini pro då. Symbians operativsystem suger! Eller ännu bättre sattsa på vanliga X10

X10 är ju ett jävla slagskepp ! 😮

Men har Siemens eller Samsung nå schyssta mobiler då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har kollat vidare på Vivaz Pro'n, men det verkar som att den är rätt "seg", och känns också som att man kommer tröttna på den rätt fort.

Nokia N97 Mini, HTC Hero och HTC Legend och de mobiler det står mellan nu.


   
SvaraCitera

XUSE:

X10 är ju ett jävla slagskepp

slagskepp?
Många symbianmobiler är sega och rörigt gränsnitt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

slagskepp?
Många symbianmobiler är sega och rörigt gränsnitt.

Jag menar att den är stor.
Hade hellre haft den som en mediamaskin än som en mobil.


   
SvaraCitera

Jag har den stora X10 sedan några dagar men höll faktiskt i en mini på prov i butiken. Den kostar inte ens hälften, va? Jisses vad liten den var, lika liten i diameter som vilket bankkort som helst! Jag kollade med mitt VISA, det täckte hela telefonen.
Nästan lite för liten är den, så om du vill ha en mini så bör du välja en pro med tangentbord. Den där lilla lilla touch-skärmen blir nog närmast smärtsam att skriva på i längden, jag har nästan svårt med min x10:s fyratummare.. Haha, men jag har börjat få pli på det nu efter några dagar!

XUSE:

X10 är ju ett jävla slagskepp ! 😮

Flaggskepp. Flaggskeppsmobil.

Åtta:

Vanligen får du välja mellan touchscreen och fysiskt tangentbord. Det kanske finns mobiler som har båda, men det känns aningen onödigt.

Sony Ericsson X2 har det. Den ser nästan identisk ut med X1:an förresten, eller så har jag dåligt minne.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

XUSE:

Hade hellre haft den som en mediamaskin än som en mobil.

Bekvämare att ha allt i ett tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har dissat SE nu 🙁
Det verkar som att alla SE's touch mobiler är sega?

Det står nu mellan HTC Legend och Hero


   
SvaraCitera

Har X10 o den är inte set ett dugg!


   
SvaraCitera

XUSE:

Det verkar som att alla SE's touch mobiler är sega?

Min är snabbare än iPhones iallafall, jag provade och blev riktigt förvånad.


   
SvaraCitera