Aviseringar
Rensa alla

Sedan 2006 har FP minskat mest och M ökat mest i väljarstöd


Ämnesstartare

Valet 2006
1. M + 646973
2. C + 108961
3. SD + 86163
4. MP + 44729
5. KD - 119237
6. V - 120132
7. S - 170935
8. FP - 291917

Valet 2010
1. M + 335752
2. SD + 177147
3. MP + 146314
4. V + 9331
5. FP + 2129
6. KD - 32302
7. C - 46585
8. S - 115128

Vad blir då trenden?

1. M + 982721
2. SD + 263310
3 MP + 191043
4 C - 62376
5. KD - 86935
6. V - 110801
7. S - 286063
8. FP - 289788

Blir intressant och se hur valet 2014 blir. 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

Givet att den här trenden skulle fortsätta, då skulle M få 69%, SD 18% och MP 13%. 


   
SvaraCitera

🙁            


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderaten: Givet att den här trenden skulle fortsätta, då skulle M få 69%, SD 18% och MP 13%.

Tur att det inte funkar så då! Väljarundersökningar visar att stödet för samtliga allianspartier sjunker och att de rödgröna troligen kommer vinna valet. SD kommer nog dessvärre få större (men förhoppningsvis inte markant) stöd än valet 2010 eftersom inget annat riksdagsparti vågar ta i frågor som rör invandring och integration ens med tång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feberyra:

Tur att det inte funkar så då! Väljarundersökningar visar att stödet för samtliga allianspartier sjunker och att de rödgröna troligen kommer vinna valet. SD kommer nog dessvärre få större (men förhoppningsvis inte markant) stöd än valet 2010 eftersom inget annat riksdagsparti vågar ta i frågor som rör invandring och integration ens med tång.

Tror du moderaterna kommer tappa med 982721?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderaten: Tror du moderaterna kommer tappa med 982721?

Jag tror du har missbedömt dina kalkyleringar å det grövsta, herr Moderat! Vad är din inställning i frågor som rör kungahuset? Du borde starta en tråd om varje fråga du tycker är viktig och ta ställning till om du anser dig vara en "ny" eller "gammal" moderat i respektive fråga! En tråd per fråga alltså...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feberyra:

Jag tror du har missbedömt dina kalkyleringar å det grövsta, herr Moderat! Vad är din inställning i frågor som rör kungahuset? Du borde starta en tråd om varje fråga du tycker är viktig och ta ställning till om du anser dig vara en "ny" eller "gammal" moderat i respektive fråga! En tråd per fråga alltså...

Jag tänker långsiktigt nu, 20-30 år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan inte utgå från två valresultat och sedan hävda att det tredje valresultatet kommer se likadant ut. Faktum är ju att moderaterna tappat extremt mycket väljare i opinionsundersökningar och i EU-valet. Jag skulle bli förvånad ifall man ens får över 25%. Vad du egentligen håller på med med alla dessa fåniga trådar utan innehåll förstår jag inte riktigt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderaten: Jag tänker långsiktigt nu, 20-30 år.

Tänk mer marknadsmässigt-kortsiktigt istället vetja! Det mår du säkert bättre av!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Du kan inte utgå från två valresultat och sedan hävda att det tredje valresultatet kommer se likadant ut. Faktum är ju att moderaterna tappat extremt mycket väljare i opinionsundersökningar och i EU-valet. Jag skulle bli förvånad ifall man ens får över 25%. Vad du egentligen håller på med med alla dessa fåniga trådar utan innehåll förstår jag inte riktigt..

Två steg fram ett steg bak. Valet 2002 hade vi 15%. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

glasörn:
🙁            

Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför skriver du i antal istället för procentenheter är du galen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:
varför skriver du i antal istället för procentenheter är du galen 

+1 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

s1cce:

+1 

ja nog är det är en galning som har kommit till hemsidan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:
varför skriver du i antal istället för procentenheter är du galen 

Ger en bättre bild på förändringen, blir dessutom mer konkret. 


   
SvaraCitera