Aviseringar
Rensa alla

Seg av alkohol


Ämnesstartare

Hej!
Jag har provat att dricka lite "lagom".. lagom för mig har varit typ två öl /cider ute på krogen. Men jag blir mest bara seg, slö och avtrubbad. Sämre kontakt med mina känslor, känner mig konstig och senast började jag gråta.

Någon som känner igen sig? Kanske ska jag bara inte dricka alkohol. Eller är det här ett stadie innan själva berusningen infinner sig? Bör tilläggas att jag har varit nykterist fram till 18 års ålder. Så jag är inte van att dricka. Nu har jag druckit två gånger och båda gångerna kände jag av den här "avtrubbade" känslan. Visst, jag blev väl självsäker och så där. Men vad är vitsen med det när jag ändå inte blir riktigt glad och känner saker lika starkt som vanligt?

Om det är såhär det är tänker jag nog fortsätta vara nykterist. [shake][tired]


   
Citera
Ämnesstartare

starksprit > öl.

mvh drogmissbruk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför dricka alkohol? Speciellt om man inte mår bra av det?

Det är gift ffs! [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Någon som känner igen sig?

a


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är bättre än att vara pinsam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast det där är pinsamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äcklad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

gråta

Mår man inte bra så är det inte bra att kombinera med alkohol. Råder dig att inte dricka om du är deprimerad.


   
SvaraCitera

det är inte så farligt, men det är så, man blir dum i huvudet och trött och frånvarande av alkohol även om man oftast blir glad samtidigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Mår man inte bra så är det inte bra att kombinera med alkohol. Råder dig att inte dricka om du är deprimerad.

Tack för rådet...Ja jag hade varit deppad i en vecka innan det hände..inte bra!

Hänskapt:

det är inte så farligt, men det är så, man blir dum i huvudet och trött och frånvarande av alkohol även om man oftast blir glad samtidigt

Ok då vet jag. Det är därför alkohol är så bitterljuvt. Hade egentligen aldrig tänkt testa, men ändå bra att veta hur det känns. Men är det normalt att bli påverkad av två öl? [blush] jag vågar inte dricka mer för då vet jag inte vad som händer.. så jag håller mig nog på den nivån. Om jag inte blir helnykterist, oxå ett starkt alternativ. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Det är bättre än att vara pinsam.

Amsle:

Fast det där är pinsamt.

Amsle:

Äcklad

Äcklad av vad? [shake]


   
SvaraCitera
zIGGE

Virvelvind:

Sämre kontakt med mina känslor, känner mig konstig och senast började jag gråta.

Haha woot?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja.


   
SvaraCitera
zIGGE

Virvelvind:

Ja.

Sämre kontakt med dina känslor men du börjar lipa?


   
SvaraCitera