Aviseringar
Rensa alla

sekulärism vs islamism


Ämnesstartare

vad föredrar ni och varför?

hade ni kämpat mot islamism i sverige?


   
Citera
Ämnesstartare

Som att välja mellan äpplen och äpplen, där det ena är ruttet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sekulärism, därför det säger sig självt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Som att välja mellan äpplen och äpplen, där det ena är ruttet.

du gillar inte sekulärism....?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

:S::SSSSS.S:S:.s.:S.s.s,.s


   
SvaraCitera
mynona

Det säger väl sig självt att jag som är individualist anser att livet är till för utveckling och självförverkligande föredrar sekularism som tillåter individen att leva fritt är att föredra framför islamism eller någon annan ideologi/tro som tvingar människan att vara en massproducerad kopia av alla andra av samma slag - det är ju av samma orsak jag avskyr tex nationalism. Jag skulle dock inte kämpa emot islamismen lika lite som jag skulle kämpa emot någon annan diktatur; jag har åtminstone i nuläget inte den livskraft som är nödvändig att göra något annat i ett sådant scenario än att färga vattnet i badkaret rött. Vill man ha något slags tappert Jeanne d'Arc -tal av mig måste det till att man redan har tillfångatagit mig och dömt mig till döden, då kan det arta sig till någon dramatisk filmscen med ödesmättad musik och stora ord med alla tillbehör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Det säger väl sig självt att jag som är individualist anser att livet är till för utveckling och självförverkligande föredrar sekularism som tillåter individen att leva fritt är att föredra framför islamism eller någon annan ideologi/tro som tvingar människan att vara en massproducerad kopia av alla andra av samma slag - det är ju av samma orsak jag avskyr tex nationalism. Jag skulle dock inte kämpa emot islamismen lika lite som jag skulle kämpa emot någon annan diktatur; jag har åtminstone i nuläget inte den livskraft som är nödvändig att göra något annat i ett sådant scenario än att färga vattnet i badkaret rött. Vill man ha något slags tappert Jeanne d'Arc tal av mig måste det till att man redan har tillfångatagit mig och dömt mig till döden, då kan det arta sig till någon dramatisk filmscen med ödesmättad musik och stora ord med alla tillbehör. 

du borde skriva en bok, du är bra på att skriva.


   
SvaraCitera
mynona

ariba:

du borde skriva en bok, du är bra på att skriva.

tack det låter uppmuntrande, jag skriver redan en bok. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

tack det låter uppmuntrande, jag skriver redan en bok. 

om vad?


   
SvaraCitera
mynona

ariba:

om vad?

en roman


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

en roman

om en kille och tjej?


   
SvaraCitera
mynona

ariba:

om en kille och tjej?

Om många olika killar och tjejer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Om många olika killar och tjejer. 

när är den klar och hur får man tag på den?


   
SvaraCitera
mynona

ariba:

när är den klar och hur får man tag på den?

Tänker utgå ifrån att den kommer att säljas i bokhandeln när den är klar, under psedonym givetvis. Vet inte när den blir klar=S Behöver dels mer tid från studierna för att få tid över att skriva på den, och dels mer bollplankande, men får jag det kan det säkert gå ganska snabbt. Hoppas jag kan få den tiden snart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Kämpar" och "kämpar" men är agnostiker så tror inte på religioner... alls. Tycker det är jävligt onödigt att gå emot ett visst folk bara för 5-10% är extremister för då hade alla kristna varit döda nu.


   
SvaraCitera