Aviseringar
Rensa alla

Sele och koppel på barn


Ämnesstartare

aristoteles:
Används ganska flitigt i kina där barn lätt kommer bort eller i värsta fall blir kidnappade.

Läskigt. Skulle aldrig våga bo med barn där. Men bättre är väl då att hålla barnet i handen/låta hn åka åkbräda el dyl pga någon kan ju hylsa av kopplet från selen utan att man märker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Kopplet, ja. Eller kanske har det fastbundet på jackan eller ngt. Men det tar ju bort all närkontakt med barnen. Ungen blir ju som en av icapåsarna typ. Men det finns ju säkert fördelar, men jag skulle nog inte skynda iväg för att köpa ett om jag hade barn.

Inte jag heller, känns lite ofränt. Jag var i hundkoppel ibland när jag var barn.

isola: En av mina föräldrar brukade gå på barnpromenad med någon tant och hennes hundar ibland. Tanten höll i/hade fastsatt i kappan ett snöre och alla barnen fick hålla i snöret för att ingen skulle komma bort. Så gick de runt så i stan och stannade vid lekparker etc. Detta skulle väl ej accepteras nu pga ingen visste väl ngt om den där tanten egentligen.

Jag fattar ingenting.. var det bara random barn? :-S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Läskigt. Skulle aldrig våga bo med barn där. Men bättre är väl då att hålla barnet i handen/låta hn åka åkbräda el dyl pga någon kan ju hylsa av kopplet från selen utan att man märker.

Det är inte så att folk använder dem som hundkoppel(det finns säkert de som gör det, men det är inget jag förespråkar) utan man har dom utöver att man håller handen eller bär barnetGlad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Läskigt. Skulle aldrig våga bo med barn där. Men bättre är väl då att hålla barnet i handen/låta hn åka åkbräda el dyl pga någon kan ju hylsa av kopplet från selen utan att man märker.

tror mer att det är så att man håller barnet i handen men har selet om hen skulle springa iväg lite. då " känner" man ju det hela tiden.


   
SvaraCitera

Kan tänka mig att det är praktiskt t.ex. om man är på Disneyland då det finns 100000 olika intryck och minst lika mycket folk. Det är nog svårt att hålla koll på sin lilla knodd då. Men ack, det ser ju så nedvärderande ut och dessutom är det väl bra att barn lär sig att det inte är så roligt att tappa bort sig. Tyska folksago-uppfostran 4 the win!


   
SvaraCitera
mynona

Undantaget möjligen om det handlar om en stormig flygplats a'la Sista planet från Saigon där barn lätt försvinner i människomassorna, men det är undantagssituationer. Jag tycker inte om psykologin som kan uppkomma, om än oavsiktligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JA JA JA JA JA. Strypkoppel med snälla. Hatar alla jävla barn som bara springer fram mot min hund. Tänk om ja skulle låta hunden springa fram till alla barn istället. Då jävlar skulle det bli ett liv.

HELT KLART FÖR!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En apas melankoli: Jag var i hundkoppel ibland när jag var barn.

satte dina föräldrar sele och hundkoppel på dig?

En apas melankoli:

Inte jag heller, känns lite ofränt. Jag var i hundkoppel ibland när jag var barn.

Jag fattar ingenting.. var det bara random barn? :-S

Ja, barn från bostadsområdet. Tanten fick ju betalt för föräldrarna såklart och de var nog inte borta så länge, men ändå. Min förälder gillade det mkt tydligen. Hundarna var snälla och tanten hade en barnvagn full av leksaker med sig som de lekte med i parken de gick till.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

ser fördelarna och problemen. Men ska det krävas för att ha koll på sitt barn bör föräldrarnas lämplighet att ha barn utredas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej tycker jag. Hålla i handen funkar väl ifall man inte vill att barnet ska komma bort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar hur inskränkta folk är^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: satte dina föräldrar sele och hundkoppel på dig?

Nej min syster. Jag gillade att leka hund.

isola: Ja, barn från bostadsområdet. Tanten fick ju betalt för föräldrarna såklart och de var nog inte borta så länge, men ändå. Min förälder gillade det mkt tydligen. Hundarna var snälla och tanten hade en barnvagn full av leksaker med sig som de lekte med i parken de gick till.

Hm, låter nästan som en gubbe som bodde i mitt område. Han bjöd in barn in till sig för att smaka på godis. Men ingen över 10! .. vad hette tanten? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

tror mer att det är så att man håller barnet i handen men har selet om hen skulle springa iväg lite. då " känner" man ju det hela tiden.

mjo men detta sker ju även på äldre barn. på en ettåring kan jag förstå men med äldre barn känns det lite njaaaaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En apas melankoli: m, låter nästan som en gubbe som bodde i mitt område. Han bjöd in barn in till sig för att smaka på godis. Men ingen över 10! .. vad hette tanten?

Anmäl

Citera

Ja, kanske förekom det fuffens där i parken.... (nä usch :()
 De kallade henne tant någonting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Ja, kanske förekom det fuffens där i parken.... (nä usch :()
De kallade henne tant någonting.

Usch vilken tanke. Aha okej.. hon är väl död nu ändå


   
SvaraCitera