Aviseringar
Rensa alla

Septum, är det värt det?


Ämnesstartare

Jag är, och har vart ett tag nu, taggad på att pierca septum.

Det är en sjukt snygg piercing och jag har redan labret i mitten av läppen så det är en snygg kombination av piercings. [cool]

Mitt problem då är att jag, tyvärr, är en allt för orolig människa som oroar mig för infektioner och annat som man hört.

Jag har haft piercing i sidan av läppen (förra året) och dum som jag var tog jag ut den när jag duschade (hade haft den i över 6 veckor och bytt till ring) och sen ringde en kompis till mig när jag duschat och jag glömde sätta i piercingen igen på ca 5 timmar (sjukt dumt) och när jag skulle sätta i den igen så gick det såklart inte. Jag tillslut efter 2 timmars ohygieniskt och upprivet piercinghål senare fick jag trycka igenom den skrovliga ringen och såklart blev piercingen uppsvullen och läppen är det fortfarande lite.

Jag hade problem med den i ungefär ett år innan jag bestämde för att ta ut den. Jag har dels fått ett "hårt streck/spår" som antagligen är en uppsvullen nerv/vävnad och det är sjukt jobbigt för jag kommer antagligen inte att kunna pierca där någonsin (förresten, är det någon som känner igen sig?)

Så jag är, som sagt, ganska orolig för infektioner i näsan eftersom att näsan är ett av de "farligaste" ställerna att pierca på eftersom att man kanske förstör någon nerv som kan leda till förlamning and shit.
Jag har dels hört att det kan lukta otroligt äckligt och att det kan samla på sig död hud även efter läkningen.
Vissa säger att det läker jätte fort och andra säger att det kan ta måndader innan det läker. Fast det beror ju såklart på vilken sorts läkhud man har.

Så jag undrar, är det verkligen värt pengarna att pierca septum?


   
Citera

Yep.


   
SvaraCitera

Skulle dumpa tjejen som tar septumpiercing.


   
SvaraCitera

Ja.


   
SvaraCitera

IronSparrow:

Så jag är, som sagt, ganska orolig för infektioner i näsan eftersom att näsan är ett av de "farligaste" ställerna att pierca på eftersom att man kanske förstör någon nerv som kan leda till förlamning and shit

Pure bullcrap, my dear.
För att få till förlamning krävs det att du är djuuupt nere i nervbanorna och grejar. Typ ryggmärgsdjupt.
Fattar inte hur folk fortfarande kan gå på den myten :C

Näe, sköter du om det och ger tusan i att ta ur smycket när du duschar (det ska ju sitta i tills det är läkt, helst!) så lär det gå som en dans.

IronSparrow:

Jag har dels hört att det kan lukta otroligt äckligt

Jupp. Jag har 7 piercingar varav 2 stycken brukar stinka emellanåt, bara så där. Men så är det :p


   
SvaraCitera

IronSparrow:

Det är en sjukt snygg piercing och jag har redan labret i mitten av läppen så det är en snygg kombination av piercings

Kan inte du lägga upp en bild i ditt album på ditt fejs 😉 se om septum passar på dig osv:P har du vanlig labret eller vertical?


   
SvaraCitera

NickoKick:

2 stycken brukar stinka emellanåt, bara så där. Men så är det :p

Bara att tvätta av hudavlagringarna då så försvinner doften. [party]


   
SvaraCitera

Fy fan:

Bara att tvätta av hudavlagringarna då så försvinner doften. [party]

Spelar ingen roll hur mkt jag tvättar dom faktiskt :p


   
SvaraCitera

IronSparrow:

Jag har dels hört att det kan lukta otroligt äckligt

Luktar väl lika mycket som alla andra piercingar, kruxet är att den sitter i näsan och rör på sig och på så sätt "frigörs" odören.

Det är värt det.


   
SvaraCitera

IronSparrow:

Så jag undrar, är det verkligen värt pengarna att pierca septum?

pierca hemma då om de är pengarna du bryr dig om, asså vafan, sluta mesa dig. tycker du det är snyggt är det väl bara att göra. Blir ju inge synligt ärr med septum heller.


   
SvaraCitera

Jag har aldrig sett någon som passar ens lite i septum :c


   
SvaraCitera

Budolicious:

Jag har aldrig sett någon som passar ens lite i septum :c

KSENIA? :S


   
SvaraCitera

Fy fan:

KSENIA? :S

Okejdå, vissa ser okej ut i det (har en till kompis som har det, och det är inte såå illa) men likförbannat hade det varit bättre utan!


   
SvaraCitera

Budolicious:

Okejdå, vissa ser okej ut i det

Precis så sluta klaga. [wink] Dock är det grymt många som ser fula ut med den.


   
SvaraCitera

Fy fan:

Precis så sluta klaga. [wink] Dock är det grymt många som ser fula ut med den.

Oki :C
Jo, verkligen. Bah


   
SvaraCitera